Köpa eller bygga hopp hinder?
Jag vill börja lära min kanin Tassen att hoppa då han älskar att hoppa upp på saker högt som lågt. Ska jag köpa hinder eller bygga egna? Vad är billigast ? Då bara hemma :) Kan även göra detta inne då vi har en bra källare :)
Skulle fixat egna då jag anser att hinderna man köper är alldeles för dyra. Man kan göra minst lika snygga själv. :)
Vad behöver man för att bygga egna hinder och vart kan man hitta allt ? :)
Ett tips? är att köpa ett lackbord (LACK) från Ikea. Kostar bara 49kr och finns i massa olika färger. Såga sedan itu bordsskivan i fyra lika stora delar och skruva fast benen på plattorna. Sedan är det bara märlor som fattas! Billigt, enkelt och redan målat (förutom de sidorna där man har sågat skivan). Det blir dock bara 45cm högt, men vill man ha högre kan man limma/spika/skruva fast en kloss uppepå benen. :-)
Hälsningar,
Ninni :-)
Aha tack för knepet ! Han kommer nog fatta på stört ;) Annars puttar jag i gång han ska nog se i fall Papaya bus fru med fattar :)
Ang. att hoppa inomhus i källaren, kom ihåg att ha något mjukt under då man inte får, och det gör ont i tassarna när man hoppar på rent golv/mark.
Aa har en mjukatta där nere ;)