Möglig pellets, snabbt svar!
Hej! Såg idag att min kanins pellets blivit möglig och helt klumpig. Kan inte köpa ny pellets eftersom butiken som säljer den pelletsen (edel) bara har öppet torsdagar och söndagar. Min kanin är lite över 1 år och har ätit samma pellets hela tiden. Min fråga är om hon klarar sig utan pellets till på torsdag eftersom hon äter hö, eller om hon skulle klara av en annan sorts pellets? Tacksam för snabbt svar, så jag vet om jag ska åka iväg till Ica ikväll och köpa någon pellets :)
Hon klarar sig nog utan tills på torsdag :)
Bättre att vänta än att börja vänja vid annan sort
Hon klarar sig fint utan tills dess, det är ingen fara :-)
Hon klarar sig utan tvekan.
Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus
Du kan köpa ny pellets men måste då vänja honom långsamt vid det nya… Hände precis samma sak med mig men då fick det klara sig på grönsaker, hö, gräs mm. Lycka till! :)
Har du fint hö till din kanin som den tycker om att äta av hade jag låtit det vara så tills du kan köpa pellets igen. Jag tänker att det annars blir 2 foderbyten eftersom du först måste ge den utav ICA´s och sedan den vanliga igen och foderbyten ska alltid ske långsamt med några dagars tillvänjning utav den nya sorten samtidigt som den får utav den gamla.
Jag är ingen kaninexpert men jag har många års erfarenhet utav många olika djur….
Tack så jättemycket för era svar! :)