Dräktig eller skendräktig
Hej! Jag har två kanin honor och har för 3 veckor sedan fått hem en tyskjätte som jag har på prov hemma. Har haft min lejonhuvade kaninhona i en Hage bredvid hans bur ( kompostgaller och hönsnät. Min kaninhona har boat ( ryckt mycket päls ) hon låter konstigt när man kommer nära henne ) hon har också blivit skygg. Jag hade henne första dagen han kom bredvid hans bur. Hon blev två år för ett litet tag sedan. Vad tror ni dräktig eller skendräktig???
Vill lägga till att dom var i hagen bredvid varandra och hon låter som en gris när både hanen är utanför buren och jag är utanför, dom var ju i hagen bredvid varandra för 3 veckor sedan så 24 dagar sedan och skendräktig? är dom ju bara 18-20 dagar ungefär tror ni hon är dräktig? Tacksam för svar
Tror bara att hon är skendräktig?. Det kan dem bli utan att para sig. Hon har nog blivit upphetsad av att se och känna lukten av hanen. Men, man vet ju aldrig om dem rymt till varandra, men då borde väl du märkt det? :)
Okej återkommer om det skulle hända något! Tack 😊
Men varför låter hon? Hon låter som en gris nästan
Har för mig att vissa brunstiga honor kan grymta.
#4 Precis som #5 skrev, så kan kaniner grymta när de är upphetsade. Det gör framförallt mina hanar här hemma. ;)
Okej för jag vill ej att min kaninhona typ ska dö för att ungarna är förstora!
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Såhär låter min hona när hon är dräktig (höj volymen lite och det hörs när hon är inne i "huset")
Sorry för lite efterblivet ljud.
Hälsningar Amanda och kaninerna
#7 Vad menar du med för stora?
#9 tror hon menar att honan ska ha svårigheter med att föda de om de är "för stora".
Ett liv utan djur är inte värt att leva
#10 Ja, men varför skulle ungarna bli för stora?
#11 ingen aning! Men ungar kan väl inte utvecklas så snabbt att de blir för stora? Om hon skulle ha svårigheter med att föda skulle det väl bero på fett vid bäckenbenet?
#12 Ja, precis. I så fall är det ju det som blir problemet. Men tror inte att det skulle vara några problem för henne alls. :)
#13 nej, bara honan är i god kondition. :)
#14 Precis! :)
#4 Min lilla hona grymtar hela tiden när hon är skendräktig