Kanin som åt tandkräm
Hej min kanin har gnagat tandkräm tuben vet inte om han fick i sig tand kräm i så fall hur mycket. Kan det bli farlig? Vad ska jag göra nu??
Flour är inte speciellt nyttigt att få i sig för människor, så jag kan inte tänka mig att de är så nyttigt för små kaniner heller. (dödligt för människor i stor mängd, men då pratar vi STOR inte en tub utan många.)
Men håll koll på kaninen, och ser du att den ändrar beteende eller något på något vis, eller verkar allmänt hängig så ring jourveterinär direkt.
Vill du bli sajtvärd? Besök listan på sajter som söker ny värd!
Sajtvärd på Anslagstavlan, Diabetes, Djurannonser & Misshandel iFokus
Tack för tipset, det ska hag göra. Och hoppas det ska inte hända nått farlig med honnom
Man kan få feber om man äter tandkräm.
Det är en myt, fossingen. Man sade det förr och jag vet folk som har prövat, men det funkar inte =)
Jag tror inte det händer nåt med tandkrämsätaren. Ge hö och vatten och håll koll på bajs och pigghet och aptit bara.
Jag har koll men bara hoppas det inte händer nått under natten när jag sover. Det han gnagat var barn tandkräm kanske blir det inte så farlig😒
Barntandkräm luktar och smakar ju som godis, säkert därför han ville smaka =) Men jag tror du kan vara helt lugn. Om man ska bli förgiftad av fluoret får man äta tandkräm varje dag eller äta jättemycket tandkräm på en gång.
Min kanin Bamse mår bra, har inte hänt nått i natten så vi är glada men hn svalde plastbit tror jag.
Min kanin Bamse mår bra, har inte hänt nått i natten så vi är glada men hn svalde plastbit tror jag.
Så söööt!!!!!
Min kanin Yohio åt en halv plastboll en gång. Men han blev inte sjuk ett dugg.
#4 Nej, det är ingen myt, men det yttrar ju sig olika på alla. Men det kräver ju att du äter en del tandkräm för att få feber eller bli sjuk. Inte särskilt bra egentligen att pröva.
Tror inte det är någon större fara. Håll koll bara på bajset, så de inte blir blod eller dylikt i. Så inte magen blir skadad av plasten. Men jag tror inte de är någon större fara med honom.
Grymt fin förresten 😃