(s) gotlandskanin söker hem
Hej! Jag har världens snällaste gotlandskanin Stella här hemma som söker nytt hem. Hon är gotländsk bondkanin, tyvärr vet vi inte så mycket om henne men vi ska skriva till spiragården (gården som födde upp henne) och fråga om lite saker, ålder, Hon är iallafall den snällaste kanin jag vet, så fort man går förbi henne så kommer hon fram och vill hälsa. Hon säljs med en bur, pris är inte bestämt men det är inte det viktigaste, det viktigaste är att hon får ett bra hem. Stella finns i örebro Kommentera här nere eller skicka direkt medelande om ni är intresserade!
Det kan vara värt att skriva om hon har genbanksintyg el inte
l'm back
Tyvärr har hon inte det men vi ska kolla med gården om dom har..
#3 det skulle ju isåfall följt med kaninen så då har hon inte det (om inte hon flyttade från gården jättenyss ibland har jag haft problem med skrivaren och fått skicka genbanksintyget i efterhand)
l'm back
Okej, stella har inte genbanksintyg :)
Nu har vi frågat gården och stella är 1 år fick vi veta. Hennes pappa har genbanksintyg där man kan se stamtavla och Hennes mormor har genbanksintyg, vi ska få kopior på dom som går att få med stella :)
#6 Hon kan ju fortfarande inte få genbanksintyg men du kan ju skriva ett härstamningsbevis ifall det skulle vara intressant för nästa ägare.
Jag frågade mest för många som köper gotlandskaniner köper bara djur med genbanksintyg (eftersom dom själv är eller tänker bli genbank) så då är det bra om eventuella köpare får veta.
l'm back
#7 nej det vet jag :) Ja, hoppas att någon vill ha henne iallafall, världens snällaste lilla kanin
Puff
Puff
Puffar igen..
Har du annonserat på blocket? I tidningen? Satt upp lappar? Det kan hjälpa! :)
Nej, har faktiskt inte tänkt på det:) Ska göra en annons på blocket:) Tack för tipsen #13
#14 Ingen orsak! Lycka till! :)
Puffar och anledningen till att vi säljer henne är för att vi ska flytta till lägenhet och inte har plats för 3 kaniner:)
Puff