Kanin iFokus

Kanin

Etikett: färger-teckningar-och-raser
Läst 450 ggr
[Sockertoppens_kaniner]
0

Ännu en färgfråga...

Hej! Jag undrar vad det kan komma för färger/teckningar om man korsar viltblå wienertecknad och viltgrå wienertecknad? Honan (den viltblå) bär på japantecknat, svart wienertecknat och viltgrått. Hanen (den viltgrå) bär också på japantecknat och svart wienertecknat. Vet tyvärr inte mer än så, men någon kanske kan gissa lite ändå! :)

Peak303
0

Kan du sätta dem i ordning? 
Med mamma, pappa osv.

-'  Malin Hultman
_' Snowflake's Kaniner, hoppkaniner i Eslöv, Skåne
Portfolio | Instagram-kanin | Instagram-katt 

[Sockertoppens_kaniner]
0

Glömde några färger! ;) Hanen Mamma: Svart/gul japantecknad Pappa: Svart wienertecknad Pappans bror: Hotot (enligt uppfödaren) Honan Mamma: Svart/gul japantecknad wienertecknad Pappa: Chinchilla wienertecknad Farmor: Chinchilla wienertecknad Farfar: Zobelsiames Mormor: Svart wienertecknad Morfar: Madagaskar brokad Mammans bror: Viltgrå wienertecknad Mormors mor: Viltgul Tror jag fick med det jag vet! :)

farvendal
0

blir nog viltgrått, viltgult (i och med att båda bär på gult) och svart om jag inte tar fel. Sen är ju båda WT så det borde kunna bli vit blåögd också.

Medarbetare på

Kaninmagazinet.se

Mickis1994
0

Viltgrå, gulsvart japan och vit blåögd är de som är givna ev viltgult. Sen ev fel beroende på vad pappan bär på.

Mvh Michaela Glansk.
Riverruns Hoppkaniner, uppfödning av hoppkorsningar. 

[Sockertoppens_kaniner]
0

#3 Okej, tack för hjälpen! Båda föräldrarna är blåögda så chansen är rätt stor. :) #4 Tack för hjälpen! :)

farvendal
0

#4 kan japan bäras?

Medarbetare på

Kaninmagazinet.se

Mickis1994
0

#6 Japp, det är ju bj som ger Japan och kan vara bjbj eller bjb båda ger Japan :) Sitter alltså på Gulanlaget men det vet du säkert :)

Mvh Michaela Glansk.

Mickis1994
0

I detta fall har föräldrarna troligen Bbj men ev Bb då Japan släktingarna kan likväl ha bjb istället för bjbj :) Så vid bjb på släktingarna finns det chans för viltgul om de har bjbj blir det enbart Japan :) hehe luddigt? :P

Mvh Michaela Glansk.

[Sockertoppens_kaniner]
0

#8 Asså kan inget om färggenetik… Fattar nada!! ;)

farvendal
0

#8 haha ja det är lite klurigt, men intressant:)

Medarbetare på

Kaninmagazinet.se

[Sockertoppens_kaniner]
0

#10 Ja, önskar jag förstod hur det hänger ihop! ;)