Att göra med sin kanin
Alltså vad brukar ni göra med era kaniner? Förutom att kela, klickerträna, hoppa, städa, promenader osv. Även om kaniner är världens bästa djur så finns det ju inte så jääätemycket att göra med de förutom det jag skrev ovan plus lite till, jo mycket men de lever ju i många år och man kan ju hitta på hur mycket som helst under åren. Ibland känns det som att mina kaniner har det tråkigt, typ, jag umgås och kelar såklart med de, hoppar 2-3 ggr i veckan med Pix, låter Skutti få skutta lös, Pix gå i koppel.. Mer? Ska börja klickerträna, vi har ingen skog i närheten. Det känns så lite.. Sitta i hagen.. Vad brukar ni göra med era?
Du kan ju lära dem tricks, komma på inkallning, hoppa genom ringar tex :)
Jag brukar bygga nya miljöer och bon till mina.. fast jag har inte kelkaniner på det sättet.
Håll huvudet högt men näsan i en vänlig vinkel.
Typ det du skrev (kela, klickerträna, osv..) plus att jag sitter i hagen med dom och "leker" och umgås. Ibland händer det även att jag tar in dom så att dom får springa fritt inomhus och det tycker dom är kul. :)
/Sofia
"Remember don´t do drugs kids, get high on Life."
- Bradley Will Simpson
#1 Ja jag önskar jag kunde bygga så som du och att mina kaniner har det hur lyxigt som helst men tyvärr går det inte :( Jo tricks har jag försökt lära de men det känns typ hopplöst xD de verkar inte riktigt förstå, och klart jag vet att man måste ha tålamod.. Men.. Men jag ska fortsätta träna :) #2 Ja, för oss händer inte mycket inomhus förutom en Skutti som krafsar på dörren och en Pix som fegar och trycker huvudet mot marken x(
#3 Vad tråkigt! Mina tycker att det är jättekul att springa runt och utforska och hoppa upp på saker. Kan man inte typ vänja dom vid att vara inne så att dom inte tycker att det är läskigt? Men kan tänka att alla kaniner inte uppskattar att vara inne. :)
/Sofia
"Remember don´t do drugs kids, get high on Life."
- Bradley Will Simpson
pröva agillity ;) en vippbräda, däck och lite koner/pinnar i marken + några hopp hinder