Skall jag ta honom?
för ca 3 år sedan skaffade min vän en kanin från djuraffären. Den var extremt rädd för mäniskor vilket gjorde att hon snabbt tröttnade och satte den i ett rum som aldrig användes. Hon skaffade sig istället en hund som hon tar väl hand om, men kaninen bor fortfarande kvar där och jag har blivit erbjuden att ta honom d hon tycker synd om den när den bara står där hela dagarna. Jag kommer själv att börja skolan om 2 dagar och skolan kommer ligga ca 1.5 timmar bort från mitt hem vilket betyder att jag kommer komma hem mellan 3-5 på kvällarna. Vi har även 2-4 katter som springer fritt i alla rum utan mitt (om man inte stänger indem för att ha ute kaninen. Så den kommer bo i mitt rum då. Min tanke var väll då att få honom så tam som möjligt för att sedan kunna träna honom i form och ge honom ett allmänt bättre liv, min tanke är, borde jag göra detta med tanke på att jag själv inte kan erbjuda den bästa miljön för en kanin som ni kanske läser och jag har även 6 st undulater, är detta för högljud? i så fall kan han ju stå i ett annat rum som man stänger dörren på.
Vad tycker ni, borde jag ta in honom även om jag inte kan erbjuda allt de borde bli erbjudna? Jag tror ju allt att han kommer ha det bättre här men hur bra vet jag ju inte riktigt :/
Ta honom och om det inte fungerar så hitta ett nytt hem åt honom.
Jessica Jones (2015-)
- Sajtvärd för superhjaltefimer.ifokus.se - Medarbetare för halloween.ifokus.se -
Hur är det gällade fåglarna? Tror du han kan vara i samma rum som dem? :)
Djuraffärer brukar väl ha undulater? Och om kaninen är från en djuraffär så borde den vara van!:) Sedan kan du söka efter ett nytt hem åt den medan du har den
Ett liv utan djur är inte värt att leva
Jo, det är ju förvisso sant! :)
Det är väl tanken att jag skall göra om jag inte trivs med den :)
men i så fall till ett hem där det finns någon som är villig att arbeta med den och har nog med kunskaper om det! :)
Blir inte så att jag tar honom av lite olika problem som uppkom. men han finns ju i trollhättan ifall någon god själ vill ta honom! Pm mig i så fall :)