Kanin iFokus

Kanin

Etikett: kullplanering
Läst 2437 ggr
Anoki
5

Intressekoll: Hanny + Elias

Uppfödningens första hoppkull är nu planerad.
Detta är en kull som vi ser fram emot oerhört mycket. Ungarna blir i princip helt obesläktade. 

Jag var helt säker på att Hanny inte skulle få en till kull, men när hon visat sådana stora framsteg och sån stor vilja inom hoppningen kunde jag inget annat än att börja småkolla efter hane. 

Jag ville ha en hane där kroppen skulle vara mer i min smak, det vill säga en slank hane med en hel del hare i sig. Han skulle även vara obesläktad och gärna mantlad eller brokad. 

Efter lite hjälp med sökandet efter hane, fann vi den rätta. Elias har allt som jag önskar. Jag tror starkt på denna kullen.

Förväntade färger: Svart, otter svart samt mantlad, brokat och wienertecknat i dessa färger. 

Förväntad vikt: Cirka 1,8 - 2,3 kg.

Besläktning: Kastanj i 5e ledet, Hampus i 6e, Love i 7:e, Skåningens föräldrar i 8e. Det vill säga att ungarna blir i princip obesläktade.

Parningen sker: Oktober, kan dock bli något tidigare beroende på när tillfället ges, samt klassning.

Kulltema: Ej bestämt.

Pris: Ej bestämt.

--------------------------------------------

**Humble Bumblebee "Hanny"
**E: Okänd
U: Okänd

Rakbana: Medelsvår
Krokbana: Medelsvår
Höjd: Ej startad
Längd: Ej startad

Född: 25 November 2009
Färg: Svart wienertecknad

Hanny är helt obesläktad och har endast tävlat i ett år. Detta har gjort att hon inte har hunnit klassa upp sig än. Hon beräknas dock att nå svårklassen innan kullen tas. 
Hon har heller inte startad varken höjd eller längd, det är dock planerat att hon i sommar ska debutera.

På banan är Hanny en tjej som ger allt, hon älskar att hoppa och det spelar ingen roll vad det är för hinder framför henne, över kommer hon alltid. Hon har endast startat medel 1 gång, där hon gick på 1+1. 
Jag tror starkt på denna tjej, därför vill jag ge henne sommaren innan hon paras. 

Hemma är Hanny en riktigt kelig kanin som alltid uppskattar kel, träning, promenader samt nytt folk. Hon är social och gör vad som helst för lite godis. Däremot blir hon lite tjurig under brunst, och under den tiden vill hon hålla sig för sig själv. Hon har dock aldrig bitits eller gjort utfall, något sådant skulle hon aldrig ens få tankarna på. 

Filmer:
Krok msv, grund
Krok msv, final

**Paradisets Elias by Delight "Elias"
**E: Delights Zlatan
U: Paradisets Talia Ur Dimman

Rakbana: Elit
Krokbana: Elit
Höjd: Elit, 60cm
Längd: Ej elit (2 pinnar), 190cm

Född: 4 mars 2007
Färg: Manteltecknad Otter svart 

Elias har inte direkt någon stor hoppstam, så att han skulle nå långt inom hoppningen förväntades inte. Men då han klättrade upp snabbt i eliten blev alla mycket förvånade. Han var alltid en kämpe på banan som gjorde allt för att komma över hindren. Elias behärskade elitklassen mycket bättre än vad som troddes. 

Idag är Elias en glad pensionär som trivs utmärkt med att springa runt hemma och kela en stund. Han är en genomsnäll kanin som aldrig gjort något ont. 

Filmer:
Krok elit, 2009

--------------------------------------------

Intresserad?
Skicka ett PM där du berättar om dig själv, hur kaninen kommer bo, hur många kaniner du har samt vilken klubb du är medlem i etc.

Först till kvarn gäller ej, jag förbehåller mig även rätten till att neka köpare.

Jag ser helst att kaninerna kommer till hopphem. De säljs ej till minderåriga utan målsmans tillåtelse.

Cilia.Teddytöserna
2

Du vet redan att jag vill  ha en ;)

Regnbåge Bloggen Regnbåge

MVH Cecilia & KaninernaBlomma

Anoki
0

#1 Yes, och du är uppskriven ;)

RebeccaG
0

#2 Jag med!😃

Behandla andra såsom du själv vill bli behandlad
Mina kaninselar m.m. | Min blogg | Min uppfödning 
| Youtube

Anoki
4

#3 Japp såklart 😛

Anoki
0

Putt!
Glömde skriva att de kommer finnas i Härryda, västra götaland. Men transport brukar inte vara några problem. :)

Anoki
0

Putt

Anoki
0

Puttat upp tråden lite om någon har missat. 
Mamma Hanny tog en pinne i rak förra helgen. :)

SmillaM
0

Bara undrar, vart finns du?

Aktiv på kanin.ifokus.se

Anoki
0

#8 Härryda, västra götaland. Transport brukar dock inte vara några problem. Har intresserade i både Stockholm och Skåne, så samtransport kan säkert bli aktuellt. :)

Ellen Thomé
0

Är Elias besläktad med Exit? :)

[Guldvingens]
0

#10 Elias är inte släkt med Exit :)

[Hallons]
0

Spännande kull! :)

Anoki
0

Putt :)

Moppie
0

Jag kan va intresserad av en, Har precis fått upp ögonen för hoppare :)

Moppie och kaninerna, Hästen, Hunden  och alla andra djur <3 Fiver <3 Pepsi <3 Luna <3 o Alla andra djur <3 <3

Anoki
0

#14 Vill du lämna intresse så får du gärna PMa mig. :)

Anoki
1
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Puttar upp tråden med en bild på honan. :)

Anoki
1

Imorgon paras Hanny och Elias, ungarna föds tidigast den 24 juli om det tar sig. 
Vid intresse kan ni PM mig här på iFokus eller maila mig på mathilda_harry98@hotmail.com

Transport brukar gå att ordna.

[LisaLove]
0

Så vacker Hanny är, riktigt ståtlig! Spännande att se kullen senare i sommar, hoppas vi får se bilder. :)

[AnimalLover1]
0

Så fina, man blir ju sugen :D Men nu menar jag inget illa och vill inte förstöra allt. Men, är honan 5 år eller är jag trög? xD

Cilia.Teddytöserna
0

#19 ja om hon är född 2009 så är hon 5 år, hurså? 🤔

Regnbåge Bloggen Regnbåge

MVH Cecilia & KaninernaBlomma

[AnimalLover1]
0

#20 Men kan de få ungar ändå om de är så "gamla"? :P

Sparkle
0

#21 Hon har ju fått ungar tidigare och är i bra hälsa o.s.v så borde nog inte bli problem :)

Stressa inte...

MEN SKYNDA DIG DÅ!

[AnimalLover1]
0

#22 Jaha okej då vet jag haha, visste inte hur innan :)

Anoki
2

#18 Visst är hon, tror denna kullen kommer bli riktigt häftig! :)

#19 Hanny blir 5 år i slutet november, så detta blir hennes sista kull. Hon har tidigare fått två kullar. :)

Anoki
2

Parningen avklarad, nu är det bara den eviga väntan kvar. :)

[Linneamattiasson95]
0

Vill inte förstöra din tråd :) men gud vad lik din hona är med min !

[Linneamattiasson95]
0

Dem ser ut som tvillingar :P

Anoki
2

Idag är Hanny två veckor gången av dräktigheten. :)

[Hallons]
8

#27 var inte det där lite onödigt? TS har ne kull och tråden är till för kullen. Blir väldigt förvirrande när du lägger upp bilder som inte hör till.

Anoki
0

Idag är Hanny på dag 30. Inga ungar än, men päls har börjat ryckas så de lär komma ungar vilken dag som helst. :)

jbson
0

Spännande att följa… :)

[Hallons]
0

Spännande!! Du måste skriva så fort de kommit

Anoki
0

Hanny gick tom och kommer tyvärr inte paras om.

Peak303
0

#33: Vad tråkigt 😕

-'  Malin Hultman
_' Snowflake's Kaniner, hoppkaniner i Eslöv, Skåne
Portfolio | Instagram-kanin | Instagram-katt 

Anoki
1

Då jag fått erbjudandet att para Hanny med en Belgisk hare blir jag som tvungen att ta en sista kull på henne iallafall. Förväntade färger blir Otter svart samt Otter svart wienertecknat. Kullen blir helt obesläktad och kommer kunna tillföra mycket inom den framtida hoppaveln då hanen inte heller är släkt med Tony Montana.

Paras den 17 Augusti 2014.
PM:a mig vid seriöst intresse så berättar jag mer. :)