Behöver er hjälp ang. burstorlek
Hejsan hejsan! Mina två dvärgkaniner har börjat trivas väldigt bra ihop. (En lejonhuvad/dvärgvädur och en lejonhuvad) Jag har då tänkt på att flytta in båda i en stor bur istället för att båda bor i varsin "normal" bur. Frågan är då hur stor buren bör vara, jag vet att det inte finns någonting som en för stor bur men jag har liksom inte plats för en bur som är alltför stor. Dock så har mina kaniner nästan alltid tillgång till att vistas fritt i lägenheten så det kanske inte gör så jättemycket. Men nu, till själva poängen. Jag har kollat på denna hemsida : http://www.teddytassen.se/webbshop/kanin/kaninburarhus/inomhus/ Funderar på att köpa antingen Kaninbur easy 140cm eller Kaninbur Simon 150cm. Den första har en inbyggd höhäck som kan vara bra! Vet inte om dessa två är tillräckligt stora ens, just därför behöver jag hjälp. Skulle behöva hjälp med detta snarast möjligt och är evigt tacksam för alla tips? jag kan få. Kaninerna ska flytta in till lägenheten om bara någon vecka så tänkte ju försöka fixa detta snarast möjligt! Tack på förhand! Frida
Båda fungerar, men den större kostar ju lika mycket som den mindre så varför inte ta den större:)
Medarbetare på
Kaninmagazinet.se
Jag skulle absolut valt Simon, den är både högre och bredare.
Kan tipsa dig om http://www.7h-zoo.se/smadjur/inneburar/gd den här sidan. Där har de en 140-bur på rea, som jag själv beställt. På de flesta grejerna står det att det inte finns i lager, men han beställer hem. :) Kommer få min nu i veckan, förmodligen imorgon eller på onsdag. Så det går rätt fort ändå. ^^
Tack så hemskt mycket allihopa!!
Nu har jag några urval att välja mellan, och jag ska absolut undersöka 7h-zoo! Ååååh ninerna kommer bli såååå glada.
Ha en trevlig dag nu alla! :)
#4 Det är ju jättebra ju!! Verkar det vara bra service och så där? :)
Ja, det verkar bra. Ringde honom, det är en trevlig snubbe som heter Pelle som har företaget. Jobbar som lastbilscaufför för Dhl, och har företaget vid sidan av. Men som sagt så går det ju fort ändå. Skickade min beställning i torsdags kväll, ringde fredag, för att kolla lite. Ska få mina grejer imorgon eller på onsdag förmodligen, som sagt, och då behövde han beställa hem 2 smågrejer som han inte hade hemma.^^ Du kan ju ringa och kolla lite om du känner dig osäker, men för mig känns det bra. Gick att ta faktura med, och det är ju en säkerhet i sig eftersom man ju betalar efter att man fått grejerna då. :)