Kanin iFokus

Kanin

Etikett: allmänt
Läst 590 ggr
Delilah81
0

Vilken ras/färg/teckning tycker ni bäst/sämst om?

Ja, frågan är som ovan 🙂

Peak303
0

Jag gillar så otroligt många 😍
Men i topp ligger nog ändå japan av alla slag, blå, madagaskar och vit rödögd. 

Och teckning, där älskar jag holländartecknad och wienertecknad, då dem gör kaninerna så pass speciella då dem kan se ut precis hur som egentligen!

-'  Malin Hultman
_' Snowflake's Kaniner, hoppkaniner i Eslöv, Skåne
Portfolio | Instagram-kanin | Instagram-katt 

fuzzie
1

Tycker mest om: svart/vit japantecknad dvv 😍 

Tycker minst om: ingen faktiskt 😃

Mvh Anna 
fuzzieshamsteruppfödning
Föder upp vintervita dvärgar ^^

Mickis1994
0

Åh vad svårt då jag gillar massor! Men favoriterna just nu är Tan (Främst blå), Japan gul/svart brokat och blåa varianter! Men jo fler färger och roligare varianter desto bättre? ;) Gillar minst vit rödögda och Madagaskar. Även om det finns undantags individer så att säga ;)

Mvh Michaela Glansk.
Riverruns Hoppkaniner, uppfödning av hoppkorsningar. 

Delilah81
0

Själv gillar jag de allra flesta,  men de jag gillar minst är rex, dvärghare, hermelin och stickelhåriga kaniner.

ALEVIUSS
0

Jag har en förkärlek för ljusa färger av någon anlednig! Kanin som hund och katt, helst ljusa färger. Hos kaniner tex vit, viltgul, japantecknad, röd etc men även vissa blåa färger tycker jag om.   Raser tycker jag  bäst om holländsk kanin,  belgisk hare och även lejonhuvad kanin

[neptunens]
2

Favoritras och färg: Dvärgvädur, Japantecknad svart/vit (Japanmantlad, Ryss, Zobelsiames blå och Schwarzgrannen  är najs också)
O-favoritras och färg: Raser med uppåtöron och snipiga ansikten. Viltgrå, Madagaskar, White svart, Sallander och järnfärgerna.. Spelar ingen roll hur trevlig och go kaninen är, har den ett snipigt fejs och någon av ovanstående färger kommer den inte in här, haha.😂

[hattifnatten]
0

Holländare är favoriten här, även om jag älskar min dvärgvädurs runda kinder ❤️

tlover
0

favoritras: gotlandskanin

o-favoritras: hmm jag har ingen jag riktigt ogillar men jag skulle nog inte skaffa en ras som inte är lantras förutom möjligen angora el svensk päls.

Favoritfärg: blå tror jag

o-favoritfärg: svart tror jag, det blir så svårt med kloklippning.

Favoritteckning: Brokig tror jag (så absolut sötast är nog blåbrokig)

O-favoritfärg: helfärgade, det är så svårt att skilja på kaninungar om alla är tex svarta 😛

l'm back

Tessan01
0

Favoritras: Dvärgvädur, tror jag Ras jag gillar minst: Kanske angora, men gillar typ alla Favoritfärg/teckning: Viltgul, japantecknad gul/svart. Fast gillar nästan alla Färg / teckning jag inte gillar så mycket : Albino / Vit RÖ Kan inte riktigt välja en på alla men försökte iaf =)

Sasa Allie
0

Favoritras och färg: New Zealand Red, belgisk hare, Angora och Engelsk scheck. Favorit färg "röda färger" , Lux  och zobel .Teckning Brokad och Otter.

O - favoritras och färg: Engelskt vädur (för långa öron), Hermelin (förkorta öron) Ogillar färg ingen.

Svado
0

Den ras jag gillar mest…. hmm.. svårt o säga, jag har en stark förkärlek för alla sorters vädurar. Fransk vädur är nog min favorit.

Favoritfärg: Oj oj finns många, svart/vit japan, siameser, zoblar, olike white teckningar.

Färg jag gillar minst: finns ingen färg jag ogillar, däremot dåligt tecknade manteltecknade kaniner så kallade "brokade" tycker jag är rätt tråkiga i allmänhet o teckningen som sådan tycker jag är skitful. Det ska va riktigt rejäl mantelteckning o inte massa prickar överallt enligt mig :)

Ras jag gillar minst: Rexade dvärgvädurar helt klart, med snipiga huvuden, stirriga blå ögon och öron som inte alls ligger snyggt ner utan snarare hänger stelt ut på sidorna, det är något jag ogillar skarpt. Annars gillar jag nog alla raser/varianter =)
Ogillar allmänt hårlaget rex.

Linnea Adler
Hemmansägarens smådjur - uppfödning av kaniner & marsvin i hemmiljö.
Västerbottens Län - Storuman

[ZorroKanin]
0

Gillar mest.  Ras: Dvärgvädur och Gotlandkanin. Färg: Japan gul/svart. Teckning: Japanteckning och Mantelteckning.  

Gillar minst. Ras: Rex. Färg: Vit rödögd. Teckning: Brokad. 😃 fast egentligen gillar jag alla.

Maccas100
0

Jag tycker om viltgrå mest tror jag. Men svårt! 
Sen så har jag kommit att älska rexpälsat. Det ser så charmigt ut! 

Gillar minst vita kaniner som är rödögda.

[Sockertoppens_kaniner]
0

Favoritras: Hermelinrex, hermelin, lejonhuvad, rex och blandningar av små raser med uppåtöron. Favoritfärg: Viltgul, Otter, viltblå, havanna, wienertecknat och massa andra! :) O-favoritras: Vädursraser. O-favoritfärg: Madagaskar, japan, isabella, brokat.

fossingen
0

Tycker om alla färger/teckningar.

Men mina favoriter är : Blå/brun zobelsiames, Blå/Brun zobel , Blå,  Vit rödögd, Japantecknat gul/blå,  gul/svart,  Japantecknad Vit/blå, Vit/svart, Isabella m.m. Och självklart dessa med eller utan White och wienerteckning :)

Gillar även Dalmatiner och holländarteckning.

Lordi-Kita
0

Jag bara ÄLSKAR hermeliner dom är söta i alla färger men jag gillar vitltgrå mest