Bilder på era burar
Hej!
Jag skulle jättegärna vilja se bilder på era kaninburar.
Vi ska bygga vår egen utebur och jag vill mer än gärna få tips? och idéer av er.
Vad har ni använt för material? Är det något ni är riktigt nöjda med? Något ni är mindre nöjda med och skulle gjort annorlunda så här i efterhand?
Så snälla ni, släng in lite foton och berätta mer om era burar!
Just nu håller vi på att måla den men aja. Den är ju väldigt rejäl och rätt stor vilket jag gillar! På väggarna finns hyllor där man kan lägga maten och borstar mm, vilket är väldigt praktiskt. Det är kanske inte världens billigaste bur att bygga men klart värt det enligt mig! Det jag skulle gjort annorlunda är nog "fönsterna" upptill då det kan regna in om det blir mycket regn, men det är även bra att ha då det blir lite svalare i buren på somrarna då det blir korsdrag.

Hej, så här bor våra två än så länge. Ska också bygga en bur till. Vår bur är köpt och det är en hel del jag skulle vilja ändra på. Man kommer på saker hela tiden. -För det första är den bara laserad, så man måste måla om den ska hålla mer än året ut. -Taket borde varit större, det borde skyddat bättre både fram och bak. -Har sett andra burar som har en utdragbar låda för lättare rengöring, det saknar jag på min. -Ska bygga en bottenplatta och sätta buren på lite lägre ben, så att den kommer upp lite. Det är väldigt otympligt att ligga på knä utanför och försöka göra rent neder delen… Så där ska jag komma på något bra.

Jag kom på att jag kan ju lägga in en bild på vår bur också.
Jag gillar att han kan gå upp och ned och nyttja både botten och själva buren, det ger ju mer utrymme till honom.
När vi bygger ny bur så vill jag ha den rejält mycket bredare, djupare och högre. Dessutom kommer jag att vilja ha en större bur nedtill utmed långsidan och även att ena kortsidan är öppningsbar.
Även om buren är med godkända mått så känns den ändå väldigt liten…
Hmm…varför funkar det inte att ladda upp bilden?
Vårs nya burar 140*70*90-70cm :D
🐶HUND-BLOGG (australian kelpie & golden)🙂
😊Instagram @dundee_the_kelpie, @ceciliah_98 och @ciliskaniner🤓