Kanin iFokus

Kanin

Etikett: bur-och-aktivering
Läst 430 ggr
Lippo
0

Sprallig och livlig kanin..

Nu har jag haft mina kaniner inne i två dagar utan att de har fått vara ute och skutta. Dels för att det är så tråkigt väder och för att det är så blött gräs..

Problemet är att en av mina kaniner är väldigt sprallig och full av energi så han tycker det är väldigt tråkigt att vara inne i buren och sova :P Min andra nin ligger mäst och vilar och värkar inte bry sig så mycket om hon är ute eller inne. Men så tycker jag det är jättejobbigt att se min kanin  vara så utråkad som han är :( 

Förslag på något man kan göra så att han blir mindre rasslös?

ciss
0

Är det en inne/utekanin? Har ni ingen t.ex vedbod som den kan springa av sig i om det är en utekanin? En altan då?

/ Cissi, medarbetare på Kanin
    www.frihetenskaniner.se

Denna kommentar har tagits bort.
Lippo
0

#1 innekanin.. vi har ett lillhus men den är fullt av skräp så det är nog inte så bra att han är där inne och härjar :/

ciss
0

#3: Om det är en innekanin, varför kan den inte få springa lös inomhus då?

/ Cissi, medarbetare på Kanin
    www.frihetenskaniner.se

[Niike]
0

Släpp ut den i ett rum i huset. Om den är rastlös kan du lägga in massa grenar i buren så den har något att gnaga på ^^ Glöm inte att det ska vara massa löv på grenarna så det blir gott också:)

[jenny-]
0

Du kan inte ha honom inne i något rum då? Stäng alla dörrar, göm alla elsladdar osv. och ha givetvis honom under uppsikt hela tiden. Då får han springa av sig lite iaf. Min kanin springer alltid lös när vi är hemma, men han e visserligen van och vet att man kissar och bajsar i buren. ;D

Lippo
0

#4 Det största problemet med att ha honom lös i ett rum är att han skvätter på allt och alla :/ Men aja kanske kan ha honom i köket en stund sen då ^^

#5 Jo, ska nog gå ut en sväng och plocka lite :) Hihi nej det får man ju inte glömma (;

#6 Hehe det är min dröm att Lippo ska göra sina behov i buren xD

[jenny-]
0

#7 Visst är det härligt när dom gör det :D XD