Hjälp, jag tror han äter ströet!?
Nu har jag bytt från kutterspån till hampaströ i buren, och blandade även i lite alspån som jag hade kvar men vill försöka bli av med. Nu verkar det som att han äter av ströet(!) Han gräver liksom runt i det på ett annat sätt än tidigare, och det ser ut som att han sitter och äter av det. Jag kan inte låta bli att tro att det är alspånsbitarna han gräver efter och äter(?), men det kan ju lika gärna vara hampaströet.
Han har tillgång till två olika sorters hö, och när jag såg att han började äta av burunderlaget fyllde jag på med pellets i matskålen. Han har ätit från pelletsen och höet, men även av burunderlaget. :(
Jag är rädd att han ska bli dålig av det.
Vad ska jag göra? Vad skulle ni ha gjort?
Ger du honom kvistar och grenar att gnaga på?
Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

Absolut! Hans favoritgnaggrejjer är dock huset och rampen, och båda är i buren.

Jag har försökt blockera med gnaggrejjer, nästan så det börjar bli trångt. :P Det spelar ingen roll, han ålar sig emellan och gräver och äter. :((
Äter han alspånet sa du? Ta bort det då! Ha bara hampaströet. :)

Jag har precs bytt alltbottenmaterial, och har get nytt att fylla på om jag inte beställer, och då tar det ändå ett par dagar.
Undrar om det är farligt eller "okej" att vänta några dagar. Känns surt att behöva slänga allt strö. Det går ju inte att plocka ut alspånet direkt.
Jag är ju inte säker på att det är just alspånet han äter, det är svårt att se vad ha stoppar i munnen när huvudet är nergrävt i spånet. Men det är min gissning eftersom han åt av det då jag försökte ha det som toaströ. :/