Kanin iFokus

Kanin

Etikett: köpes-säljes-transport
Läst 1672 ggr
[hannaaeeriksson]
2

(S) kaninungar Göteborg

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Har nu tre kaninungar redo att tingas! De är redo att flytta den 20augusti. Keliga och nyfikna, jättetrevliga ungar. Blandraser av Hermelin, Holländare, Lejon och dvärgvädur. De kommer att väga 1,5-2kg i vuxen ålder. Frisk stam, utan kända defekter. En rexpälsad och två normalpälsade. Bilder kommer i kommentarsfältet! 400kr för en - 350kr/st för två eller tre :)

[hannaaeeriksson]
0

Rexpälsad hona, svart brokad.

[hannaaeeriksson]
0

Normalpälsad hona, svart brokad

[hannaaeeriksson]
0

Normalpälsad hona, blå brokad.

Mimmulih
0

så söta! har du ån anin hur lynnet blir på en sådanhär blandning,hermeliner är ju lite av ett lotteri och ja, de andra eväl mer eller mindre stabila :)?

[hattifnatten]
2

#4  Äger en äldre syster till dessa ungar, och hon har ett jättebra temperament! 

Inte riktigt lika lugn som min holländare, men hon är kelig, snäll, modig, duktig på att hoppa, och framför allt väldigt nyfiken!  Vill utforska allt!   En väldigt rolig och trevlig kanin!

[hannaaeeriksson]
0

#4 Som #5 skrev så är dom väldigt trevliga och mysiga, och väldigt nyfikna. Hermeliner är ju som sagt svårt att veta med, men de är 50%dvärgvädur så de har lugnet där ändå :) #5 tack vad glad jag blir att du är så nöjd! Nu känner jag inte igen ditt Ifokus-namn, men vem är det du äger? :)

[hattifnatten]
0

#6  Snövit är min :)

Nä, jag var inte medlem på iFokus då när jag köpte henne 🙂

[hannaaeeriksson]
0

Jaha okej! Jag gissade på det :)

Mimmulih
0

#5 Kan du inte lägga in en bild så man får se hur di ser ut som vuxna? :) #6 låter jättemysigt! Jag är helt kluven i vad för raser jag vill ha, jag har bara klart att jag skall ha en social o snäll o lugn kanin, (lite för att motbevisa för pappa som hade bitska o stirriga då han va liten) detta var på landet och de var säkerligen inte äns friska) jag skulle vilja visa dör min familj hur härliga o mysiga o sociala kaniner kan vara om man sköter dem rätt och har en från ett bra ställe!:) förlåt för mycket text 😇

Mimmulih
0

Har kikat på dvärgvädur och lejonman! Hade en lejonkorsning från djuraffär då jag var 14, men den dog efter ett år i sjukdom, aldrig mer från djuraffär säger jag!

[hannaaeeriksson]
0

#9 jaha, ja det gör verkligen stor skillnad hur man behandlar dom :) Kan lägga upp en bild på mamman, som är lite undertecknad i jämförelse med de svart-brokade. Den normalpälsade lär dock bli lik mamman. Ska prata med en köpare av en rexpälsad syster och höra om jag kan lägga upp hur hon ser it nu :) Den blå-brokade lär bli väldigt lik #5:s tjej, som också är blå-brokad

[hannaaeeriksson]
0

9# , om du är intresserade så får du självklart komma och kolla på dem :)

[hattifnatten]
3

#9   Här är min Snövit, 8 mån.

velenoso
0

#9 Jag äger en rexpälsad syster till dessa sötnosarna. Hon är ungefär ett halvår nu och en helt underbar kanin. Redan från början var hon väldigt framåt och social. Hon gick helt fantatiskt ihop med min kastrerade hermelin hane och är även väldigt social med mig och min sambo. Skulle nog vilja påstå att dessa kaniner har allt till sin fördel när det gäller genetiken men hur lugn eller social en kanin blir beror till största del på hur man uppforstrar den. Ser man till att redan från början umgås mycket med sin kanin, och framför allt på kaninens villkor så är det helt otroligt hur mycket kärlek dessa små djur kan ge. Kaniner är ju bytesdjur så ett visst mått av vaksamhet får man ju dock alltid räkna med. Om du känner att du inte sitter på så himla mycket efterfarenhet gällande kaninuppforstran så rekommenderar jag dig att läsa på lite. Kaniner är så oerhört komplexa djur att det alltid finns något att lära sig. :)

velenoso
0

Bifogar en bild till!

Mimmulih
0

Alla e jättesöta! åh blir lite kaninsjuk nu! Men ja kan nog tyvärr inte köpa någon av er, förlåt att jag fråga så mycket ändå, jag är bara annars intresserad av allas erfarenheter och utseende osv, problem nr 1 är att de är emot husreglerna i huset ja bor nu, och problem två är att ja bor i finland!:) mn såfort ja e klar me högkolan skall ja skaffa en!:)

[hannaaeeriksson]
0

Det är lugnt, fråga på du :)