Utan kanin i 1 månad?
Har du nån gång åkt på semester i en hel månad? Och lämnat kaninerna kvar? Vi ska åka till Canada nästa sommar, vill verkligen inte det, kan inte vara utan mina kaniner D: Man måste kunna lita på kaninvakten ju.. Åh jag vill inte åka men jag kan inte stanna hemma själv. Jaja behövde bara skriva av mig. Men har ni vart med om detta?
När jag gick min utbildning var jag kaninlös i ett halvår.. där snackar vi längtan!
Har dock turen att ha en snäll och relativt kaninvan pappa som ställde upp och underhöll dem medans jag var borta, hade jag inte haft det vetetusan om jag vågat vara borta så länge faktiskt haha.
Du får ragga upp en riktigt duktig, van och pålitlig kaninvakt tills nästa sommar, så går det fint! :-)
Det är bra att du är noga med kaninvakt, det är ju inte samma sak som att passa en hund eller katt… Du kanske kan välja ut någon som du bjuder hem några gånger under kommande år och lär hur kaniner funkar, och peppar den att det är roligt med kaniner och visar olika aktiviteter den kan göra med kaniner, samt gör en lista med viktiga saker, tex telefon nummer till alla veterinärer i närheten, och när hen ska ringa veterinär.
Medarbetare på Rexkanin iFokus och Omplacering iFokus.
Mina största intressen är Hälsosam livsstil, Djurens välfärd och Kristen tro.

Nu har du tid på dig och kan söka efter bra och lämplig inackordering 😉
Bodde i usa i ett år, där snackar vi längtan :(
#1 Oj, ett halvår skulle jag inte klarat, men bra att din pappa tog hand om de då, men jag tycker att det är säkrare när någon är hemma när jag åker bort, istället för att köra kaninen dit, det kanske är långt (och så dumt att vi inte har luftkonditionering i vår bil så vi kan inte köra typ 2 timmar med kaninen i sommarvärmen…) :( #2#3 Ja, jag vet en tjej som också är med på iFokus som har ett kaninhotell (och hon är duktig på kaniner tycker jag) ;) fast jag vet inte om hon har kvar det om ett år :/ #4 Oj… Ja jag skulle längtat ihjäl mig, men om kaninerna är hemma och blir omhändertagen av någon som är van och kollar till de flera gånger per dag så är det inte så stort problem ju.. :) Men ja, tack för att ni svarade iaf :)