Sätta ihop 2 kaniner
Hej! Jag har 2 st kaniner en hona som är 2 år och 2 månader och en hane som är 1 år och 3 månader (kastrerad). Jag hade tänkt släppa ihop dom men när jag gjorde det så började dom bråka (läste att man skulle låta dom bråka lite) men tyckte att dom bråkade väldigt mycket och hanens päls flög överallt så jag separerade dom ganska snappat, det av alltså honan som hoppade på honom. Har ni förslag (om det går ) hur man kan få dom sluta bråka och kunna bli sams? Är det normalt att dom bråkar så mycket? Kommer dom någon gång kunna gå tillsammans?
Yasmin :)
Börja med att sätta galler mellan dom så att de inte kan göra varandra illa. Sen så kan du gå en liten tur med de tillsammans i en Transportbur, då brukar de krypa ihop intill varandra. Sen kanske du kan börja släppa ihop de, då borde de inte bråka lila intensivt eftersom de är i alla fall vana vid varandras dofter. Hoppas det hjälpte!
#1 tack ska pröva detta :)
Yasmin :)
städa upp buren de ska vara i ordentligt, städa upp allting som är i buren, byt u allt hö osv. så borde det gå bättre då ingen av dem "äger" stället än.