(parade) dvärgvädurar till hoppning
För en vecka sedan parades Puffe och Doris ungarna kommer säljas till först och främst hopp hem men även till kel. Dom parades för någon vecka sedan
Pappan:
Hela namn: Secret Charm Kallas: Puffe
Född: 8/5-13 Färg: Viltgrå
Puffe är en busig liten dvärgvädur på 1,8kg så han är lite mindre än en rastypisk dvärgvädur han är renrasig men har ingen stamtavla. Han älskar att tävla men att träna hemma tycker han inte om då blir han så ofokuserad och tjurar ihop totalt, när man lyfer honom då sprattlar o naffsar han hela tiden. Han är en riktigt snäll och när han verkligen vill så är hoppningen inget problem alls men när han inte vill så går det inte att tvinga honom då kan han hoppa över start-hindret och sen stanna på första hindret och då står han där tills tiden går ut. Han har mycket lättare för krok än rak och har 1 pinne i krok, längd är verkligen inget för honom hans rekord är 60cm tror jag och det kommer man inte långt med men höjd är han riktigt duktig på har hoppat 50cm (var precis utanför pinne) på tävling men hemma hoppar han över 60cm (har inget högre hinder). Han brukar gå lös på tomten när doris är inne. Han har ett hjärta av guld är man ledsen så märker han det, pussar, gosar och försöker trösta så gått han kan. Han är nog den gulligaste kaninen jag har träffat inte bara på utsidan hans personlighet är sjukt speciell han gör allt för att få uppmärksamhet men vissa människor kan han bara bestämma att han inte ska tycka om (te.x. han hatar min mamma) vet inte varför men han har alltid varit så. Han är verligen inte ett matvrak när han var liten var han det men inte längre nu måste man typ gömma godsaker i pelletsen för att han ska äta. Han hatar verligen och va ensam.
Mamman:
Hela namn: Popcorn Delight Kallas: Doris
Född: 25/10-13 Färg: Japantecknad gul/svart (feltecknad)
Doris är en riktigt busig kanin med mycket spring i benen att gå långa promenader är det bästa hon vet bara hon får godis när hon kommer hem. Doris är nog den bästa rymmaren jag någonsin har träffat hon kommer ut ur alla hagar. Hon är ganska mycket större än en vanlig dvärgvädur så jag tror att hon har någon större ras i sig också hon väger ca 3kg är dock lite över vikting men hela hon är stor så det är inte bara fläsket. Hon är även min bästa vän.
Undrar ni nått mer om dom är det bara att fråga.
Wille, Puffe, Doris