Hur ska jag vänja Tassen vid foder?
Min Tassen vägrar äta annat än kanin och gnagarblanding vill att han ska äta foder men varje gång jag köper foder äter han inte utan bara river ner det och skiter i det.
Hur länge har du det framme till honom? Ge honom bara det, hö och ev grönsaker, så äter han det säkert sen, han behöver bara vänja sig. Vad för pellet köper du och testar med?
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Hela tiden funderar även på att ge han bara hö och grönsaker även plommon grenar Jag har testat med Rilos lösfioder sådant man plockar själv tror du att det funkar bara med grönsaker och hö ? Tycker att han är tjock igen :/
#2 Ja det är inte säkert att han behöver pellets alls, eller bara kanske enstaka gånger/vecka men jag hade minskat ner i alla fall om han börjar bli tjock
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Min kanin vägrade också att äta annat än kaninblandning. Jag köpte då en kaninblandning med bra näringsinnehåll, Cuni Nature. Den innehåller bland annat bitar av hö. Har blandat i Cuni Complete pellets och sedan stegvis ökat andelen pellets. På så sätt blir det alltmer pellets och allt mindre kaninblandning. Hö äter han bara om det ligger i bitar i matskålen, annars rör han det inte.