Critical Care och dess hållbarhet
Halloj!
Jag har en lite undring. Vi förvarar våran CC i frysen. Utgångsdatumet på förpackningen har nu gått ut. Jag undrar om den fortfarande går att använda och funkar som den ska eller om vi ska köpa en ny? Det man förvarar i frysen ska ju hålla även när datumet går ut, men "pulvret" fryser ju inte riktigt, utan det blir ju bara kallt. Därför jag blir lite osäker.
Tacksam för svar!
(Vet inte om jag valde rätt grupp, admin eller Medarbetare får ändra i så fall.)
Bra fråga, hmm… Vet inte varför den inte skulle gå att använda? Borde ju funka, tycker jag! Men, jag vet inte. Kanske kan du ringa och rådfråga en veterinär? :)
#1 Ja jag tycker också det men eftersom att den inte riktigt blir "fryst", så är jag lite osäker. Den går säkert fortfarande att använda. Är dock osäker på att all näring och fibrer och sånt har lika högt värde fortfarande… Ja jag får kanske göra det om ingen annan här vet. :)
Har också det här "problemet" nu. Har också tänkt på det där att näringsvärdena kanske ändras.. Men samtidigt har man ju läst att om det förvaras i frysen så ska det hålla längre, men hur mycket längre?
Hälsningar,
Ninni :-)
#3 Ja precis det borde stå hyr mycket längre som du säger! Skönt att jag inte är den ända som undrar haha. 😅
Men pulver oavsett utgd så brukar det hålla flera år till. Se bara torrmat på påsar, håller massor av år efter utgd sålänge man förvarar det bra.
#5 Jaha, okej. Så kanske den håller en tid till ändå.
#5 Oj! Ja om påsen är oöppnad så håller det väl ännu längre? :D
Hälsningar,
Ninni :-)
#7 Ja, absolut :)