skaffa en till, hjälp
Hej! jag har en liten kastrerad dvärgvädurs pojk på 2år. Hela livet har han bott tillsammans med en hona som tyvärr lämnade livet på jorden för ett tag sedan (vila i frid🌺) Min lilla pojke bor nu ensam i en stor utebur så jag har på senare tid börjat fundera över att skaffa en till kanin som ska få bo med honom. Jag tänker mig då en hona men jag har några frågor.
Vad blir bäst i så fall, en omplacering som är lite äldre eller en unge ?
Har ni tips? på en bra uppfödare i Stockholms området som säljer trevliga kaniner eller vet ni en snäll hona som behöver nytt hem?
För mig är det viktigast att det är en trevlig och kelig kanin jag får. Kommer inte hålla på att ställa ut eller något sånt. Blir möjligtvis en hel del trick och lite hoppning på tomten.
(Snälla inga elaka kommentarer om att jag är så dålig och en hemsk människa.
Jag vill ha svar på mina frågor och jag kommer inte skaffa en kanin till för ens jag känner mig redo och har hittat just den kaninen jag vill ha. Frågorna ställer jag ju för att få mer kunskap om detta. Var med här för ett tag sen och varje gång jag skrev något blev jag påhoppad av allt möjligt folk, jag gjorde till och med nya konton för att det kändes som att alla hatade mig vilket är anledningen till att jag inte längre befinner mig på KIF. 😕 )
Det bästa är att skaffa en ny bebis hona. Har inga tips? på uppfödare men bör inte vara så svårt att hitta. :)
Ja hona är det du får satsa på. Jag hade köpt en som är minst 4 månader gammal.
Sedan ha dem i burar bredvid varandra i början innan ihopsläpp på neutral plats.
Lycka till!
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Synd att din gamla kanin dog:-( Jag själv skulle ha skaffat en kanin runt 1-2 år som sällskap åt honom. :-) Tråkigt med elaka kommentarer, håller med.
Jag har själv skaffat en kaninunge (hona) på 10 veckor till min hona på snart ett år, har nu alltså två honor och det har funkat jättebra. :) Så kanske du ska överväga en unge med likartat temperament och storlek (alt. något mindre storlek) som vuxen som din nuvarande kanin?