Bild dagbok på Liljas kull!
Tänkte ha en liten bild dagbok på min senaste kull med ungar! Ungarna är födda på natten mellan lördag & söndag, 28 & 29 Juni!
Bilden är från idag, 1 Juli! Som ni ser så är det lite storleks skillnad på ungarna men mamman ger dem med bra di och den minsta får dia lite själv en gång om dagen. Varit tvungen att ta dem ur boet för hon lagt det så man inte kan få någon bra bild alls. Som tur är hon snäll och låter mig röra dem hur mycket jag vill utan protester!
*bild borttagen av Medarbetare då den strider mot forumets regler*
Oj, vilken liten en! Kan det vara en mupp? :/
det tror jag inte. Visst har mamman typ 15% hemelin men muppar brukar ha ovanligt stort huvud. Denna är normal i kroppen förutom att den är liten. Jag har ju gett den lilla lite extra di tid och på bara 2 dagar så har den iaf växt ca 1 cm. Mamman brukar bara ge 3-4 ungar per kull och det är nog lite det kanske som spelat in till att den sista blivit lite mindre än de andra.
#2 Hoppas det inte är en mupp och att den växer till sig! :) Lycka till!
#3 Hoppas jag med! Vore väldigt synd annars!
#4 Ja verkligen!
De kan växa till sig mycket under bara en natt! Tur jag har en sådan kanin mamma som ger bra di till alla 5! Även den minsta är stark nog nu att dia själv med sina syskon utan att bli undanputtad!
#6 Skönt att höra! :)
Vad liten gullig!:) den minsta ser sötast ut tycker jag,:) men jag är svag för småttingar så!xD
Ett liv utan djur är inte värt att leva
Den minsta är ju typ 1/3 jämfört med den största :D
#9 jag vet! Blev lite paff när jag först såg skillnaden. Men den har börjat ta sig bra nu :)
*bild borttagen av Medarbetare då den strider mot forumets regler*
I min kull jag hade för 1,5 år sen var det en som var betydligt mindre än de andra. Folk här på KiF tyckte jag skulle avliva, sa att han hade vattenskalle, var en mupp etc. Var inget som helst fel på honom förutom att han var mindre än de andra, och det var han ända tills han flyttade när han var 8 veckor. Dock en helt friskt, nyfiken, social och pigg liten kaninherre. :) Så jag skulle inte ha oroat mig för den lille. Ser helt frisk ut, bara lite mindre. Det är för övrigt han som är på min Avatar. :-)
Lycka till med ungarna!
#11 har haft små i kullar innan men ingen som varit så liten som just denna varit bara
Kom ihåg att vi har regler mot att inte publicera bilder på ungarna utanför boet innan dem öppnat ögonen.
-' Malin Hultman
_' Snowflake's Kaniner, hoppkaniner i Eslöv, Skåne
Portfolio | Instagram-kanin | Instagram-katt
#13, den regeln har jag missat! Sorry!
Bild från boet. Minstingen kommer få mörk päls runt ena ögat och iaf 1 kommer bli vit. Mamman bär på blå ögon från sin pappa och pappan både bär på blåa och har oddeye. Bjässen som har grått på ryggen kommer även få lite mörka prickar vid sidan av randen. Första gången jag fått ungar med just denna sortens teckning! Kommer vara spännande vad de kommer få för ögon och vad de utvecklar för färger då mammans pappa var créme färgad Japan och hans pappa var även färgad så. När de öppnat ögonen så lägger jag upp bilder på var och en och då får nu gärna hjälpa mig med teckningarna på dem som inte är enfärgade! :D
Har du bilder på föräldrarna ? :)
Liljas pappa, Bamse. Han dog 2013.. Han var ren dvärgvädur. Liljas mamma var dvärgvädur/hermelin. Ludde är ren lejonhuvad kanin. Har varit i kontakt med hans uppfödare innan men har glömt bort vart jag lagt hans h-bevis där jag hade skrivit upp hans föräldrar. Men minns iaf att Luddes pappa var som Bamse, fast lejonhuvad kanin istället som ras! 🙂
5 dagar. 2 kommer iaf bli vita. Hoppas på blåa ögon, lättare att sälja dem då. Sedan 3 stycken med fräna ryggar. Minstingen kommer få ögonskugga, alldeles mörk på ena ögat medans andra är normalt!
Varför är det lättare att sälja blåögda kaniner?
Jag personligen skulle välja en rödögd vit kanin framför en blåögd. :) Och det finns nog många som tycker lika :)
Linnea Adler
Hemmansägarens smådjur - uppfödning av kaniner & marsvin i hemmiljö.
Västerbottens Län - Storuman
För det finns många som tycker att rödögda är läskiga. Jag bryr mig inte själv om det men jag tänkte sälja dem vita iaf då jag nog hellre behåller minstingen.
Söööta 😍
Nu är det bara en kvar. Den vita bjässen fick röda ögon. återstår att se om den lilla vita får blåa eller röda
Idag är de små 14 dagar! Här är en liten grupp bild, 3 av 5 har redan ägare som väntar och de andra 2 har intresserade. Minstingen kommer jag själv ha kvar, vita bjässen vill min kille ha och mellan sprekliga ville min moster ha. Skönt att veta att de kommer till folk man känner. De 2 intresserade av de 2 sista är även vänner till mig så! :)
GUUD!
Ett liv utan djur är inte värt att leva
Så söta 😍
Åh jag som är så svag för vita kaniner 😍
Vad fina!:) våran kanin hona får ungar närsomhelst :)
Guuud vilka söta
Så söta ❤️