Kanin iFokus

Kanin

Etikettfärger-teckningar-och-raser
Läst 1217 ggr
Albexa
0

Avel, vilka färger?

Hej Jag har en hane som är blå zobelsiames. Nu skulle jag vilja ta ungar på honom. Det blir min första kull och jag funderar lite på Vilken färg? jag ska välja på honan. Har försökt läsa på men blir inge klokare. Vilka färger får jag fram ?

Saaara
0

Det beror på vad du vill få fram :)

Sara

Nattglimskaniner.webbnode.se

Peak303
0

För att veta vad du får fram får du ta fram hanens föräldrars färger samt honan och honans föräldrar färger. Annars är det omöjligt att svara på. :)

-'  Malin Hultman
_' Snowflake's Kaniner, hoppkaniner i Eslöv, Skåne
Portfolio | Instagram-kanin | Instagram-katt 

CorneliaAndersson
0

Har du någon önskad färg som du vill få fram? :)

/ Cornelia Andersson,
Innehavare av Borgargatans Kaninuppfödning
Medarbetare på Hermelinkanin.ifokus och Diabetes.ifokus

Albexa
0

Det vet jag inte riktigt. Men säg såhär då. Är det någon färg jag absolut inte ska blanda med? Alla färger är ju inte godkända

Peak303
0

Har han stamtavla? Annars spelar det ingen större roll.

-'  Malin Hultman

Albexa
0

Ja det har han

Cotast
0

TS; har du uppfödarnr? Är du medlem i SKAF? Är din kanin stbf?

Annars spelar det inte heller någon roll.

Hahahahahahahahahaha- FUCK YOU 

Albexa
0

Jag håller på och fixar det :-) tanken är att köpa en unge och då är det ju ett tag kvar tills jag kan avla.

Melao
0

Om du vill ha ungar med Godkänd färg? ska du välja en hona som inte är viltfärgad eller bär på brunt, eftersom viltzobel, viltsiames och zobel/zobelsiames havanna inte är godkänt. Blanda inte med chinchilla (dvs också swartchgrannen och vita japaner) eftersom det längre fram blir svårt att skilja på de äkta chinchillorna och viltzoblarna. Välj heller inte en vit blåögd hona då det med största sannolikhet ger wienertecknade ungar. Parar du med vit rödögd kommer du få zoblar, men risken finns att du också får vilt och brunt. Bäst är det väl att para med en zobel/zobelsiames brun/blå eller enfärgad blå/svart. Rätta mig gärna om jag har fel :)

Oho för att satsa det sista på mirakel!

Albexa
0

Okej. En svart hona som bär på gult och egern?? Skulle det kunna vara nåt? Jag har dessutom en rödögd vit lejonhuvudad hermelin? Vilket färg vore bäst att honan har där?

Peak303
0

#10: Egern är en brun och blå färg. 

Till vit rödögd beror det på vad den är för färg samt vad du vill ha fram.
Antar att det är en kelis så då spelar det inte någon större roll om du själv inte har något mål.

-'  Malin Hultman

Albexa
0

Han är importerad så ska försöka få honom stambokförd.

Albexa
0

Isabella då? Skulle det bli Godkänd färg? tillsammans med zobelsiames blå?