hjälp med koppel!
Nu är inte jag nån kaninexpert men jag tror det skulle passa!😉 Men först ska ju den va tam och känna sig trygg med dig så du kan ju vänta med att köpa selen!🙂
Köp en stl small så kan du börja selträna. Den bör ju ej tas ut med koppel och sele före tre månader har jag för mig då skelettet fortfarande är känsligt och växer
Allt gott!
/ Moa
Tack för svaren.
Tänk på att man inte får ta bilder från nätet utan att fråga bildägaren först.
Börja inte gå med kaninen i sele före 3 månaders ålder.
Small borde passa en 3 månaders tycker jag. Kass på storlekarna det skiljer ju sig med. Står inga mått?
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
När man ska börja tävla med kaniner med sele så ska det vara 3 månader. Och jag köpte min kanin för några veckor sedan, hon är nästan 4 månader nu. Hon passar inte i selen helt än. Så det tar ju ett tag innan din kanin kommer passa i den.
Medarbetare på djurparker För mer bilder http://nouw.com/theresefoto
Jag skulle köpt från en privat seltillverkare istället, kopplen man köper i djuraffären är ren skit både i kvalité & passform.
Hahahahahahahahahaha- FUCK YOU
Tack för alla svar! Kommer fortsätta leta efter den perfekta selen (har liksom 1 månad på mig, haha.
Jag rekommenderar hellre att köpa sele från någon som tillverkar det privat. Dem jag köpt från djuraffär brukar inte vara i samma kvalité.
Finns en hel del, Pralinens selar, tallbacken, gullvikens, johannas selar, Toves selar osv.
-' Malin Hultman
_' Snowflake's Kaniner, hoppkaniner i Eslöv, Skåne
Portfolio | Instagram-kanin | Instagram-katt