förstår mig inte på han ...
Nu har jag slut på ideer :/
Morris , en utav våra kaniner är hur snäll som hällst , förutom när jusst jag ska bära ut honnom ihagen . Jag lyfter upp han helt normalt och börjar sedan gå mot hagarna , helt plötsligt utan anledning reser han huvudet och tittar på mig , sedan högger han mig där han får tag :( alltihop på än ända liten sekund jag hinner inte ens reagera . Men när min syster bär ut honnom så gör han inte ett skiit , vad gör jag för fel ?
Han har väldigt starka revir instinkter men annars är han suuper mysig .
Jag har försökt med allt , lyft upp pratat med honnom , gått långsamt, ibland går jag till och med i sele hela vägen till hagen med han . Jag brukar alltid sätta på mig en annan tröja när jag ska bära honnom så den inte luktar annan kanin . Och massa annat .
när jag skulle bära ut honnom nyss så högg han mig i hakan :@
Ja, Har ni några ideer om hur jag ska komma runt hans beteende ?
kanske rent av har blivit till en dålig vana , nu kommer hon , yees hon man kan högga :( //Nathalie & ninerna

det enda förslaget jag skulle kunna ge är att visa att du bestämmer.
Påminner en del om Sera. Hon är tjurig i buren och i hagen, fast hon brukar göra så med alla. Dock går det om man är bestämd och bara lyfter upp henne, kanske något du kan prova? Eller så lägger du ner en bit banan eller så framför dig och klappar honom samtidigt?

Smart idee de där med bananen :) Ska prova !

Hur gammal är Morris? Är han i tonåren kanske? Låter lite så.. Isåfall går det säkert över! ;)

njaa, tror nog inte dt , för han är snart 2 år jue . lite väl sen iså fal . xD
testa att linda in honom i en filt/handduk först.
Handskar är bästa tipset! :D

Men altså han biter mig inte i händerna utan på magen och axlarna :P
Men idag när jag bar ut honnom så gjorde han ingenting och då hade jag en tröja som luktade kanin redan , dt kanske bara var en slump men ska ändå ha på mig en kaninluktande tröja i morgon igen ;)
Så bra:D Hoppas det går bättre!:)