Fråga om kaninavel?
Jag vet ju att många som hänger här är kaninuppfödare, och jag undrar, har ni andra jobb vid sidan av detta, eller hur är det med det? Känns som man inte kan få in så mycket pengar på det varje månad, då de inte lägger en kull i månaden liksom :/
Blir nyfiken bara xd
De som möjligen kan försörja sig på uppfödning lär vara storskaliga köttkaninsuppfödare.
Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus
Är inte uppfödare själv, men kan tänka att de är mer en hobby, en ett mål att nå med just sin uppfödning. Och att man kanske använder pengar man får in till kaninerna man har, så de går jämt. Så hade jag nog försökt göra ifall de va möjligt :)
Allt gott!
/ Moa
Okej! :)
Endast hobby och för kött. Inget man tjänar några pengar på. :)
Man tjänar väl lite grann, men vet inte om det kan vara något man kan försörja sig på helt och hållet, då behöver man nog en större skala kaniner.
Det pengar jag får in går till foder,strö, eventuellt nya avelsdjur och annat nödvändigt.
Nej det är en hobby (eller det finns nog storskaliga uppfödare som kan leva på det men jag är definitivt inte en av dom) och för kött, det man får in för sålda kaniner går åt till annat (foder, burar, strö etc) så man ligger som bäst på +/- 0 efter en kull.
l'm back
Jag har en liten hobbyuppfödning. Pengarna jag tjänar in går till kaninsaker, så det är ingen direkt vinst i det såvida man inte föder upp i stor skala och kan få alla ungar sålda till ett bra pris.
Pengar är inget man tjänar på kaninavel. Pengar lagda 2013(ej medräknat försäkringen): 14000kr Pengar inkomna(sålda ungar): 1500kr Totalt: förlust på 12500 Jag jobbar & studerar.
Behandla andra såsom du själv vill bli behandlad
Mina kaninselar m.m. | Min blogg | Min uppfödning | Youtube
Inget jobb, bara en hobby och inget jag iallafall tjänar på. Alla pengarna jag får in går till kaninerna och får sällan något över. Jag är studerande ifall du undrar och kan verkligen tacka för studiebidrag, annars hade jag varit pank.
Hälsningar Amanda och kaninerna
Det jag får in för eventuellt sålda ungar täcker inte på långa vägar mina utgifter på aveln, så hade jag inte jobbat hade det sett mörkt ut ;-)