Býta namn på kaninen
Vi ska eventuellt ta över en tvåårig kanin som ju redan har ett namn. Skulle ni byta namn på den (om det inte vare ett jaaaayesvilket fint namn)
Från kaninens perspektiv: Skulle den bry sig (bli förvirrad) Har ingen aning ur kaniner tänker/reagerar :)
Trevlig sommar alla kaninälskare!
Klart du kan, jag har bytt namn på omplaceringar, inga problem. Kaninerna jag tagit över (ändå varit några år gamla) har inte vetat vad de hette ändå 😉
Milly var runt 3 år när hon kom hit, hette Gullan
Iza hette något annat (minns ej vad)
Dumle jag hade innan hette Harry innan han kom till mig.
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Ja det hade jag gjort på min kanin om det inte var för att jag gillade det namn han redan hade. Tror inte kaniner kan sina namn i de flesta fall (undantag finns alltid). Inte som en hund.
Så länge inte kaninen lyssnar till sitt namn, t.ex om den lärt sig komma när man ropar på den, så tror jag inte det är något problem att ändra. Vet inte om jag skulle göra det själv ifall jag inte verkligen ogillade namnet den hade, men tycker inte det är fel att göra det. :)
Du kan absolut byta namn! Skulle det vara så att den lystrar på sitt namn och kommer till en då, är det ju bara att lära den att lystra på det andra namnet ;) Dock har jag lite svårt för att byta namn när man vet vad den heter innan (känns bara konstigt att den plötsligt nt heter samma sak)… Men det är bara jag!