Rapsolja i pälsen...
Hej, Kom hem efter jobbet och upptäcker att Airas päls på ryggen (inte jättemycket) är flottig… Och får sen reda på att min pojkvän tog ut henne i hagen och kanske råkade ha olja på armen(varför vet jag inte). Han var så stolt över att ha tagit ut henne helt själv så hade inte hjärta att bli upprörd. Men till saken, hur illa är det? Hur får jag bort det? Har försökt spraya vatten och kammat… Funkar det? Vill inte blöta ner henne fullständigt. Om de spelar någon roll är hon 2,5 månad ungefär och inomhus. Tacksam för svar!
Allt gott!
/ Moa
Jag skulle låta kaninen putsa sig själv.
Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus
#1 Olja är inte dåligt då? Tänker på magen hennes… :)
Allt gott!
/ Moa
#2 Det finns olja i solrosfrön och en massa annat som kaniner äter också, så nej, jag tror nog inte hon kommer att ta skada.
Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus
Olja är väl ingen fara? Som tidigare sagt så finns det olja i massor. Olja är ju egentligen 100% fett och det finns ju i pellets och allt möjligt. Tror inte du borde oroa dig eftersom det är såpass små mängder :) Se bara till att avföringen är bra.
Pretty wise //
#3 + 4 Alright! Tack för svar!
Allt gott!
/ Moa