Kanin iFokus

Kanin

Etikett: allmänt
Läst 615 ggr
[[Rabbitsforlife]]
0

Tips för att göra en bra annons!

Jag har en kull med rexkaniner och det börjat bli dags att göra en annons för att försöka hitta ett nytt hem åt dom!

Någon som har några tips? på hur man gör en riktigt bra annons för att locka seriösa köpare! :)

Vad bör man skriva?
Något spec som man bör skriva med?
Bild på varje enskild unge eller hela gruppen?
Vad är ett rimligt pris att ta?
Funderade på att ta 400kr för dom.

Svado
5

Tala om vad som är till salu på ett korrekt sätt. Beskriv ungarna, gärna var och en för sig men inte sjuttioelva rader. Beskriv kön, färg, trolig storlek på kaninerna som vuxna.

Kortfattat beskriv föräldrar. Behövs inte sjuttioelva rader info om hur gosig o söt mammakanin är exempelvis. Ta upp egenskaper som är bra att veta om, typ om far o mor är extra keliga, duktiga på hoppning eller om de har extra fina kroppar/raspräglar om de är utställningsdjur.

Skriv tydligt och klart vart du bor någonstans. Och NÄR man får hämta kaninen. Skriv pris, samt om du vill ha tingningsavgift.

Det man bör tänka på med en annons är ju att göra den personlig, men skriv inte en hel bok utan håll dig kortfattat och ta upp saker som är för köparen intressant. Det är exempelvis betydligt mer intressant för en köpare att veta hur kaninungen beter sig än hur duktiga föräldrarna är eller hur söta föräldrarna är.

Skulle jag skriva en annons skulle jag nog stapla upp det i rader. Ex:

Vad säljs.
Ingår stamtavla eller härstamningsbevis?
Till vilket pris.
Färg/kön.
Antal.
Födelsedatum.
Tidigast leveransdatum.
Var finns kaninen.
Information om föräldrar.
Information om dig.
Information om kullen och varför den finns till.
Vilka krav du ställer på köparen.
Vilka krav köparen kan ställa på dig.

Lycka till! :)

Linnea Adler
Hemmansägarens smådjur - uppfödning av kaniner & marsvin i hemmiljö.
Västerbottens Län - Storuman