Kloklippning Kristianstad
Hej! Min 4 åriga kaninhane är väldigt sprattlig. Jag vågar inte hålla honom! Så jag kan inte klippa hans klor. Finns det någon nära Kristianstad som vill klippa klorna på honom? Viktigt att du är erfaren och kan klippa klor! Hade varit jättesnällt. Antingen att ni kommer till oss eller att vi kommer till er. //Jennifer 12 år
Älskar mina djur Hanna, Cocos och Pärlan.
Kanske kan denna video vara till hjälp om du ändå vill försöka själv. http://www.youtube.com/watch?v=W9KemnaTGIs
/Evelina, sajtvärd på löpning, medarbetare på inredning och kaninhoppning
#1 Tack, men jag kan ändå inte.
Så jag skulle bli väldigt glad om någon av er kunde hjälpa mig! :) Vore jättesnällt.
Kontakta föreningen där du bor och bli medlem. Nästan säker att någon i föreningen kan hjälpa med klippa klorna 🙂
Kristianstadortens kaf
#4 Nej, jag är inte så intresserad att bli medlem.
Kollat med kristiandstads zoologiska vad de tar att klippa klorna?
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
#6 Det kostar 60 kr.
#7 Klippa där kanske? 🙂
Synd att jag itne bor närmare, annars hade jag gärna hjälp till.
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
#8 Ja vi funderar på det. Men jag frågar er först! :) Ok, ja synd att du inte bor närmre.
Putt*
Ring till Kristianstadortens KAF iaf även om du inte vill bli medlem så kanske de kan hänvisa dig till någon.
Hur har du löst det under hans andra 4 år? :)
#11 Vi har åkt till veterinären, men det blir för dyrt. Putt*
Finns det någon uppfödare i närheten? Kolla någon djuraffär, de brukar klippa klor för ett bra pris. Hade gärna hjälp till men bor en bit därifrån. 😕
#13 Vet inte om det finns någon uppfödare i närheten, så därför hör jag med er. Ja om det inte finns någon här på kanin.ifokus så ska vi antagligen åka till en djuraffär. Okej, tack ändå.
Putt*
Vi aka antagligen ringa till Kristianstads Zoologiska och prata lite mer ang. Kloklippning. Om det inte finns någon här som vill hjälpa, för det hade varit jättebra.
Putt*
Djuraffärer måste väl finnas? Typ Grizzly? Är egentligen inte så förtjust i personalen på djuraffärer, men klippa klor tror (och hoppas) jag att de ska klara. :) Lycka till!
Har du inte klippt sen i mars då han behövde klippas?:/
Vi ska antagligen boka tid till Kristianstad Zoologiska. Så denna tråden kan låsas!