Kanin iFokus

Kanin

Etikett: allmänt
Läst 2379 ggr
Frosstis
0

söker kanin vakt

mellan 13 juli-7 augusti :) har en jätte snäll lejonhuvad kanin som behöver passning. finns i Göteborg och här ska vakten också finnas. pma mig så berättar jag allt om honom!:)

[Sockertoppens_kaniner]
0

Synd att du inte bodde i Halmstad. Jag har nämligen ett litet kaninhotell, som kaninen mer än gärna hade fått bo på. Men, men, hoppas det löser sig för er! :)

[Linneamattiasson95]
0

Synd :/ annars hade jag kunnat ta honom! Bor i ängelholm. Är ju inte allt för långt bort egentligen

Frosstis
0

Vad synd :-(

Ninwe
0

Ligger inte teddytassen i Göteborgstrakten? Har för mig att de har kaninpensionat. :-) http://www.teddytassen.se

Hälsningar,
Ninni :-)

Frosstis
0

#4 Njaa, vill helst inte lämna in på ett pesnionat =) Hittar jag ingen lämnar jag honom uppe i stallet

[Sockertoppens_kaniner]
0

#5 Varför vill du inte lämna på ett pensionat?

Frosstis
0

#6 Har inga erfarenheter av pensionat, vet inte vad det finns för kaniner där o ifall de är sjuka o vem som tar hand om min kanin och vilken skötsel han får.

Frosstis
0

putt

Cotast
3

Teddytassen är rena skiten. 
Hör ifall det finns någon duktig uppfödare i Göteborgstrakten(eller din kanins uppfödare) som kan passa din kanin. En del uppfödare erbjuder passning.

Hahahahahahahahahaha- FUCK YOU 

[Sockertoppens_kaniner]
0

#9 Vet ingenting om Teddytassen, men varför är det skit? Kan ju vara bra att veta, så man inte lämnar sin kanin där.

[zendaimimon]
1

Fast hos en främmande privatperson har du inte heller någon aning om hur kaninen kommer tas om hand. Hos ett pensionat eller en uppfödare kan du ju se hur de andra djuren tas om hand och säkert också höra med andra kaninägare om de kan rekommendera pensionatet/uppfödaren

Frosstis
0

Min uppfödare kan inte passa. Vet ni någon bra uppfödare i göteborg? =)

Corazón
0

Du har pm :)

Yawwisen
0

http://kanin.ifokus.se/discussions/532328038e0e746cd60008db-kaninpassning10 Här är en tråd om dem som inte har så jättebra erfarenheter om Teddytassen. :)

Facie
0

Jag köpte min kanin på teddytassen och jag har gått runt och sett varenda bur där och jag har verkligen svårt att se att de skulle missköta kaniner, men som #14 säger har även jag hört att det ska vara lite si så där.

Pretty wise //

Cotast
12

Jag lämnade mina grabbar + mina hona där(en grupp som alltid gått tillsammans) med instruktionerna att dem INTE skulle separeras, då dem hatar att vara ifrån varandra. När jag skulle hämta dem 3 dagar senare så satt min lejonhuvad med ett par hermeliner & mina grabbar ensamma i varsin 50*100 bur(en innebur som drog utomhus!) mina kaniner är frigående innekaniner och detta va på hösten när det va kallt! Mina grabbar blev förkylda & min lejontös fick mjällkvalster - Teddytassen påstod att dem gjort helt rätt då hanar inte ska sitta ihop & att min lejonhuvade tjej mådde bättre med deras honor(hon hade bitmärken över hela ryggen & öronen när jag hämtade henne). Och nej, Teddytassen påstår fortfarande att dem inte gjort något fel, att mon lilla tjej hade kvalstret innan hon kom & att mina grabbar redan va sjuka. Så veterinärräkningen fick jag också stå för. Sedan skickade jag med deras foder(örtblandning), men Teddytassen matade dem istället med deras "nyttiga" gnagarblandning, detta resulterade i att alla 3 hade en hemsk diarré när jag fick hem dem. ALDRIG MER TEDDYTASSEN!

Hahahahahahahahahaha- FUCK YOU 

[zendaimimon]
0

Borde du inte kunna anmäla dem? Du betalade ju för att de skulle ta hand om dina kaniner och bevisligen (med intyg från veterinär) gjorde de dem sjuka. Fy.

LovePoppy
1

ne, aldrig mer teddytasen för min del heller…. :(

Jag bori Göteborg och skulle säkert kunna passa din nin m du vill! :)

Facie
0

Åh blir så ledsen när jag ser alla negativa upplevelser som ni har haft på teddytassen. Jag ska resa bort nu i augusti och hade jag inte vetat detta hade jag säkerlighen lämnat han där medans jag var borta!

Pretty wise //

bustjejen
0

Det finns ett kaninpensionat på Hisingen som heter Nisse och Klaras kaningård. Det tycker jag ser trevligt ut, men jag har inte testat än. Har haft mina kaniner på Teddytassen dock, och har tyvärr inte heller någon bra erfarenhet därifrån.

juliafrojd
0

Har plats för fler kaninen här och hade gärna vaktat din lilla kanin, bor dock i Örebro. Viket håll ska ni åt? :)

Saaara
1

Vart väldigt nära på att köpa en kanin från teddytassen en gång. Vilken tur att jag aldrig gjorde det!

Sara

Nattglimskaniner.webbnode.se

Saaara
0

Sara

Nattglimskaniner.webbnode.se

Frosstis
0

#21 åker till Dalarna 12 juli o åker förbi Örebro då men sen åker jag till England så kan inte åka upp o hämta honom.. men tack ändå:)!

[hannaaeeriksson]
0

PMa mig, kan eventuellt! Bor i Göteborg, med sommarhus utanför Lysekil dit jag har med mina kaniner över sommaren, så dom får vara på lite 'sommarbete' :)

Frosstis
1

#25 Ska bara invänta svar från LovePoppy =)

LovePoppy
0

#26 Vad är det jag ska svara på? Hänger inte riktigt med! xD  Men jag bor i Sävedalen om du vet vart det är! :)

Frosstis
0

#27 Jag skickade ett PM till dig, men nu är jag inte säker på om det skickades :S kan skicka igen