När kan jag ta ut honom igen?
Igår blev min lilla kanin jagad av räven. På något mirakulöst sätt klarade han sig undan den och gömde sig. Räven som jag hade motat bort stod och tittade på när jag försökte få ut Milou från stället han gömde sig på. Han började skrika när jag tog tag i kopplet. Troligtvis för att han var rädd. När jag tillslut fick tag på honom gick vi in (jag bar honom). Han satt och stampade jättelänge och sen gömde han sig under sängen. Jag pysslade med saker han brukar höra och efter ett tag kom han fram. Han var ju fortfarande på sin vakt men han var lugn och lät sig bli klappad. Nu till min fråga, tycker ni att det är okej att ta ut honom idag? Om inte, hur länge borde jag vänta?
Hur tror ni att han kommer reagera?
Jag hade nog låtit honom vila en dag eller två och sedan tagit lugna utevistelser en liten period - nu vet jag inte vart detta hände, men om det är på en plats ni ofta går så finns chansen att det fortfarande luktar Räv där.
Sajtvärd - Djurpyssel.Ifokus Medarb. - Vinthundar, Hundar, Stickning, Pälsvård, Nakendjur & Multikulturellt Ifokus
Kolla gärna in min hemsida HÄR!
Okej tack!