Vad gör ni med era kaniner?
Hej! Tänkte skapa en tråd när ni skriver vad just du gör med din/dina kaniner! Ni kan typ skriva varför ville ni ha kaniner vad gör ni med era kaniner. Jag har just nu en kanin men ska hämta en till nästa veckan. Jag myser med han och tränar hoppning och tävlar då och då . Jag har min kanin som min bästa vän för de sviker aldrig dig och de finns alltid där för dig! Har haft kanin sen jag var fyra då jag köpte min första. Sen hade jag den till förra året då han dog. Och känner att jag inte klarar mig utan de små liven för det betyder allt för mig. Jag har varit utan kanin i ett år och då kände jag mig tom för man hade ingen spm fanns för en då kändes det för mig. :-) Nu vill jag att ni skriver varför du har kanin och vad du och din kompis gör! :-)
Mvh Elin:)
Ni får gärna ta er tid att gå in på min hemsida;)
http://ittholenskaniner.weebly.com/till-salu.html
Gud vad fin kanin! Väldigt vacker färg! Jag har två töser. Jag drömmer om att börja en ordentlig uppfödning. (Dessa är bara mina kel kaniner) så jag kommer köpa in bra kaniner lämpade till Avel sedan:) då drömmer jag även om ett stort kaninstall det hade varit underbart…. Men bor i en 1a nu. Så de får vänta:)- Men jag och min pojkvän kelar med våra kaniner, ger dem kärlek och vård , min pojkvän brukar ha mika i famnen när han spelar. Då är han bakåtlutad så att hon håller i sig själv! Så ligger hon där och myser :) något hon inte vill med mig :P Annars låter vi dem mest vara ute och skutta och aktiverar dem med olika roliga leksaker:) vi är även ute i sele eller i Hage hemma hos mamma på landet:) Jag älskar mina hårbollar! Och alla andra djur med :) drömmer som sagt om stor plats till att starta uppfödning . På en gård så jag även kan ha massor av andra djur. Så som hästar, hundar , katter , mini grisar mm :D
Jag har köpt han hos Kajsa Toms på sidan www.tomsgardenskaniner.cybersite.nu :-) Tack! ;) dina var också super söta!
Hon har tyvärr inte kvar hans föräldrar!
Jag har endast mina fyra till kel och sällskap. Har tyvärr inga bilder på den här datorn.. >.<
Okej :( vet du vart hon sålt hans föräldrar? :3
Avlar (bevarar utrotningshotad ras), har delvis till köttproduktion och päls (kaniner som inte blir sålda el liknande), gödselproduktion (kaningödsel är superbra i trädgården) och till sällskap.
l'm back
Jag fick min första kanin när jag var 10 år gammal, år 2010. Min mamma sa att jag och min äldre syster skulle få välja om vi ville ha ett djur till och vi valde kanin. Min kompis mamma hörde att ville ha en kanin och hittade en genom hennes jobb, en treårig dvv som blivit misskött och avlivad om ingen tagit henne och vi fick henne. Hon var otam och ovårdad. Vi döpte henne till Rosa. Rosa fick flytta in i mitt rum och hon fick vara med mig när jag såg film och leka med mig. Vi insåg sedan att hon behövde dn kompis när vi åkte bort och när vi var i skolan. Vi köpte en 1-årig lejonhövdad kanin. Stampe. Han kastrerades och flyttade in med Rosa och de blev bästa vänner. Kaninerna mådde bra trots att vi gav dem skitmat som gnagarblandning ända tills min lille bror släppte ut en av våra kaniner på neder våningen lös när jag inte var hemma och hans kompis råkade släppa ner våran fågelhund när han lämnade grinden öppen. Det första jag får höra när jag kommer hem är "kaninen är död" Det är en av de värsta ögonblicken i mitt liv. Efter det så får Rosa bo ensam tills Vi köper en ny kompis till henne på en djuraffär. En hona vid namn Fluffy. Men Fluffy bråkar med Rosa men vi envisas och låter de vänja sv sig med varandra. De får flytta ut så att det inte händer mer olyckor med våra hundar. Såklart efter ett tag så kommer två hundar och bryter upp buren och tar min älskade Rosa som vi aldrig hittar igen, Fluffy hittas trodligtvus ihälskrämd ute på gården. Det blir ett uppehåll och jag ångrar stort att vi inte hade kanin under de året till sommaren 2012, min syster hittar en uppfödare som vi köper en hane Bambo och min egen kanin Bliss. Bliss och Bambo lever bra tills januari 2013 då tjuvparar de sig och Bliss föder tre små ungar. Bliss sköter sina ungar bra tills de små blir tre veckor. Jag kommer in på morgonen och hittar bliss liggande helt stendöd och en av ungarna stendöd i trappen på buren. Två av ungarna stödmatar vi och behåller. Igår fyllde Bambo 2 år och ungarna Xtra och Lakrits är 1 år. Min kanin Lakrits är helt underbar och tam och jag ångrar inte för en sekund att jag fick en kanin för lite mer än 4 år sedan. Mina kaniner är till kel och jag går i sele och myser och aktiverar Lakrits :) kaninerna betyder så hemskt mycket för mig och jag skulle känna mig tom utam dem. Oj haha nu fick ni ju veta mer om min historia med kaniner än om frågan ;) Jag ger för övrigt inte gnagar blandning nå mer!
Jag kan fråga henne om du vill #8
Ja tack gör de!:)
jag har mina kaniner som bästa vänner och keldjur. även fast den ena måste ha någonstans medfödd hjärnskada (aggressiv, litespeciell och väldigt otam) älskar jag att få ha henne och har inte hjärta att sälja henne. hon har en stark personlighet och ibland kan man faktiskt få klappa henne haha!
den andra fick jag när jag va 9 kanske och är verkligen helt fantastisk. rumsren så hon kan bo med oss löst i huset med endast en liten hörntoa med spån. hon är lös på våran gård och hoppar fritt runt och ibland in på andras tomter i kvarteret haha! översocial och grymtar när hon vill ha uppmärksamhet. visar tydligt när hon känner att hon får för lite uppmärksamhet och kan göra saker som matstrejka. låter kanske töntigt med hon är min klippa och en viktig del i mitt liv. kommer sörja som om det vore en familjemedlem som dog när hon dör.