hur mycket mat?
ska snart ta hem en kanin och undrar vad ni tycker är lämplig mängd mat för honom. han väger väl ca.4 eller 4 och ett halvt kilo. han är normal hull,men jag vet inte vad han är för ras… skulle väl tippa på någon holländare,eller någon liknande som MarHai har. han ska hoppa,men inte aktivt tävla. har någon sorts mat som heter "kanin och marsvin" en grön säck. min förra kanin som var samma storlek gav jag 1 eller 2 dl per dag. är det för mycket/för lite?
// Linah
Medarbetare på djurannonser och gerbiler iFokus!
Gerbilsidan
Jag har haft holländare och då var det Max 1 dl per dag. Beror också på hur mycket fett mm. fodret innehåller, vad har fodret för värden?
#1 okej. vet inte,kan gå ut och kolla…
// Linah
Gerbilsidan
vetekli,mineralnånting,lucern,bryggerijäst och nåt mer inehöll det. hittar inte var det står värden:/ hur mycket är 100 gram i dl?😃
// Linah
Gerbilsidan
Holländare väger inte så mycket, så det är nog en annan ras.
Vad säger förra ägaren, om ras, bakgrund och vad för foder den är van vid?
"Kanin och marsvin" innehåller mycket fett, så det får man tänka på…
#4 okej. ska fråga hon som vi ska få han av,ska hämta han imorgon. han är van vid något hästfoder aktigt.
// Linah
Gerbilsidan
#5 Ja, det är bra att kolla vad den är van vid för foder, och bra om du kan få med lite av det foder han är van vid, att blanda ut med ditt foder, om det är en annan sort..
#6 jo det vet jag,så gör vi med gerbilerna med:) ska säga det:)
// Linah
Gerbilsidan
trodde fel förra gången,han är renrasig holländare och kommer från sthlm från maria o nånting. så han väger nog 2-3 kilo:)
// Linah
Gerbilsidan