Kanin iFokus

Kanin

Etikett: måste-skriva-av-mig
Läst 308 ggr
BuNNaj
0

jag bli så arg på henne!

Jag är ägare till 2 kaniner, varav 1 är en kanin ifrån en uppfödning som jag precis har lämnat. och den kaninen är väldigt agressiv mot mig, men ingen annan. och nu är det så att jag kanske ska sälja den kaninen, men hon som jag hade uppfödningen med säger att jag inte får det utan uppfödarens tillstånd, alltså hennes, och det är hon som är uppfödaren, men tydligen inte jag. Jag har inte skrivit på några papper om det eller har hört att hon får göra så. Och det är tydligen hon som ska "godkänna" köparna, men inte jag som äger kaninen! Får hon verkligen göra såhär?

callo
0

Hon får bara göra så om ni skrivit kontrakt på det!

BuNNaj
0

det har vi inte och hon har inte ens nämnt den regeln

twinnie
0

Nej, så får hon inte göra.

twinnie
0

Förstår dock att hon vill godkänna köparen, men är det din kanin så är det.

Tina-A
0

Hon kan vilja godkänna köparen men utan ett kontrakt kan hon inte kräva det.

.: Dance like there is no tomorrow :.

[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]

BuNNaj
0

ja precis! och jag var också med i uppfödningen men jag slutade för alltkretsade bara runt henne….

Lolitas
0

har ni inte skrivit på papper med målsman (eftersom kontrakt aldrig är giltigt utan myndig påskrivande) så kan du göra hur du vill. i många fall har däremot uppfödaren förköpsrätt men eftersom det verkar som att uppfödaren i detta fall inte vill köpa tillbaka kaniner ska du ha fria händer att sälja vidare.

KvirrZ
0

Nej, om du äger kaninen och ni inte skrivit något så kan hon inte göra så.

- Mvh Emma

CarrowBlendberg
0

Elin lilla, så var dt då verkligen inte, och jag vill inte godkänna currys köpare, men jag bryr mig om kaninen då jag hade han tills han var 3 månader, dt ända jag vill är att jag vill veta vart han kommer sen, eller få tillbaka han. allt annat är skitsnack.  Det med att jag är uppfödaren och inte du, stämmer. Du kom med senare, när kullen var ca 1 månad, då tycker iallafall jag att dt var "min" kull.   snälla nån, ta detta med mig ist för att sitta här och hitta på massa skit som inte ens stämmer.

CarrowBlendberg
0

#7, dt är saken, ja vill köpa tillbaka, men får itne för elin lilla