Är min kanin sjuk?
Min kanin har ätit dåligt det senaste dygnet, har testat med allt, och pelletsbrännare från igår morse är orörd. Har sett henne äta gräs ute och rör på sig idag, men matlusten verkar inte stor direkt. Tror ni detta är något att oroa sig över eller har jag bara överanalysetat och hon helt enkelt inte är hungrig just nu? Hennes bajs är lite kletigt, men de brukar det va ibland och brukar ej vara några större problem. Tror ni det kan vara något allvarligt? Vi dka ringa veterinär imorrn om det blir sämre.
Pelletsen* ska det stå, autocorrect(suck).
Hur mycket pellets får hon?
Försök kolla hennes tänder och tandkött om du kan.
Ett litet djur som inte äter som den ska blir dålig jättefort om den inte får vård. Dricker hon normalt?
har inte full koll på hur mycket hon har druckit det senaste dygnet. hon bor utomhus. mamma har pratat med en veterinär som tyckte att det inte skulle vara någon fara iochmed att det är sommar och att dom äter mer gräs ute. pellets får hon mycket av, en dl ungefär.
Det kan ju vara så som veterinären sa. Att kaninen helt enkelt inte vill äta sin pellets när det finns saftigt gräs istället. :) Men äter den inte på några dagar och börjar tappa i vikt, ska ni uppsöka en veterinär.
maskrosblad har hon fått i sig och tydligen druckit lite. kanske är åldern :/ hon är trotsallt 6år och mamman dog tidigt..
#5 ja självklart, nu har vi sett henne äta lite åtminstone så det är iaf en lättnad! :)
Vad bra! :)
Mina kaniner äter inte heller särskilt mycket pellets under sommaren, antar att gräs och andra växter är mycket godare. :) Så länge hon dricker ordentligt, rör på sig och äter någonting iallafall så är det nog lugnt!