Critical care, mängd + hållbarhet?
Tänkte köpa hem för att ha i nödfall. Förhoppningsvis köper jag hem det i onödan :) Men är det något som vet hur länge en oöppnad paket håller? Och hur många gram/kg kroppsvikt ska man ge per måltid? Undrar mest för att veta hur stor paket jag bör beställa. Lästa detta "Critical Care är lätt att använda, blanda med vatten och mata med hjälp av spruta eller rulla små kulor som djuret kan äta själv. Man ger 50 ml blandat pulver per kg kroppsvikt och dag delat på 4-6 ggr." Men det står ju inget om mängden i gram? Eller är det jag som är för trög för att fatta :) Tack på förhand hälsar Teo och hans matte!
Mvh Jenna
.
Mvh Jenna
Jag har matat en av mina kaniner med Critical Care och det var väldigt lättanvänt. Vi blandade det med vatten tills det blev lagom tjockt för att sugas upp i sprutan. Vi gav ca 2-3 sprutor 3 gånger om dagen. Vi blandade "geggan" i en burk med lock och ställde in den i kylen tills den skulle användas nästa gång. Så vi mätte inte riktigt upp utan gav tills min kanin inte ville ha mer. Det fungerade bra! :)