Kanin iFokus

Kanin

Etikett: allmänt
Läst 3802 ggr
[Cathy83]
1

Holländare, någon mer?

Känner ingen annan som har holländsk kanin, alla mina och barnens bekanta som har kaniner, har dvärgkaniner av olika slag.. 

Någon mer som har holländare?

Tycker de är så otroligt vackra, visst, dvärgar är supersöta (har ett gäng sådana med), men holländare är en ras man kan kalla vacker ❤️

MsSofieG
3
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag har en Holländarhona och jag kan inte annat än påstå att hon är min roligaste kanin än så länge. Hon har personlighet så det fullkomligt sprutar ur öronen på henne och det finns inte ett djur jag haft som fått mig att skratta och gråta (oftast av glädje) som hon gjort. Här är en bild på min kärlek.

MarHai
4

Jag har ett gäng holländare :) världens bästa ras!

/Martina, sajtvärd på kanin.ifokus
Solbackens kaniner
Uppfödning av Holländsk kanin

sannadetejag
0

Hur stora blir holländare?

[Cathy83]
1

Underbart! 

Jag har en holländarkorsning som är den roligaste och personligaste kaninen jag haft (på gott och ont, hon är nyfiken och rymmer, och det är svårt att överlista henne), och så har jag en jättefin holländarunge, hon är helt underbar!    Så glad att jag hittade denna härliga ras! 🙂

[Cathy83]
0

#3  2,5  -3,2 kg.

sannadetejag
0

oki, ingen jätte stor kanin då :)

Kanske vore något i framtiden

[Cathy83]
0

#6  Nä, de tillhör de små kaninraserna 🙂

farvendal
2

Jag har en halv holländare:) någon dag ska jag ha en hel!

Medarbetare på

Kaninmagazinet.se

MsSofieG
2

#4 Kan bara hålla med kunde inte vara lyckligare över att råka få med mig "fel" ras hem från uppfödaren. Det var det bästa jag gjort, verkligen älskar min lilla bus. En av hennes favoritgrejer är att hoppa upp på husse när han pluggar (eller spelar) framför datorn och slicka honom i heeeela ansiktet. Inte så uppskattat av husse men hur ska man annars visa sin kärlek?

borkadottir
1

Jag har 4 holländare. Det är mamma, pappa och två av deras söner (ligger i mitten på bilden) som snart fyller 7 månader. De har underbart temperament, är lätthanterliga, nyfikna och positiva. Ett härligt gäng.

Agda
1

Jag har några stycken, föder upp🙂

MariaB5
0

Vi har tre holländare, helt underbara.

NaDa...
0

Har också en liten holländsk knasboll, Coco. Helt klart den mest personliga kanin jag har träffat! Han är dessutom en hejjare på att hoppa! Så har jag också två halvhollisar (cocos söner) som snart fyller 6 veckor, trots att de är små så märker man det holländska temperamentet i dem redan. :)

~ Kram Nadja ♥
♥ Ålandskaninhoppare ♥ Vardagsblogg ♥ Kaninblogg ♥