Kanin iFokus

Kanin

Etikettbeteende-hälsa-och-skötsel
Läst 555 ggr
hamstertokiglisa
0

Kaninerna vill inte ut

Hej! Mina kaniner vill inte längre gå ut från buren när det är fint väder ute, de bor inomhus och det är trist att de bara vill vara kvar i buren inomhus. Direkt när jag kommer så är de sociala osv, men när jag öppnar buren så förstår de att jag ska bära ut de, och springer och gömmer sig i huset. Vet inte vad jag ska göra, ska jag tvinga ut de och lyfta på huset eller ska jag låta de va och vänta tills de vill komma ut? Tacksam för hjälp!

[Sockertoppens_kaniner]
0

Jag tror inte att de inte vill gå ut. De kanske i te är så vana vid hantering? De kan springa och gömma sig av annan anledning, tror inte att det beror på att de inte vill gå ut. Lyft ut dem, så blir de säkert nöjda! :)

Underbarn
0

Lyft ut dom och ha dom ute ändå. De kan lika gärna gömma sig för att e inte vill bli burna, eller att deras trygghet försvinner. Har haft två honor som rymt ur sin Hage de fåtal gånger som de INTE vill vara i hagen. Och det är då de har ungar i buren. Så istället har jag hittat dom sittandes/liggandes under buren med ungarna. Då har jag tagit in dom :)