Hon-kanin spene, utseende?
Hej! Är det någon kaninkunnig där ute som skulle kunna beskriva eller visa bilder på en /några spenar som tillhör en hona som inte har några ungar att amma och en/några spenar som tillhör en hona som ammar ungar? Är det någon mer skillnad förutom svullnaden? Om en hona har en svart prick på spenarnas topp, kan det ha något att göra med diande ungar? Vi är osäkra om hon har ungar? (Läst mitt tidigare inlägg om du vill veta varför vi är osäkra på det.) Tacksam för svar :)
Du känner om inget annat om hon diar ungar då hon har mjölk, så de blir extra mjukt eller hur man ska förklara. En hona som ej diar, känner man inte lika lätt varken spenar och sen är hon normal hård vid magen (alltså inte sten hård utan normal, utan någon mjölk prodiktion)
En hona som diar, ser man spenarna på och dem är rosa. Kan tyvärr inte lägga in bild på dem honor ja har. Men de är inte svårt att missa.
du kan gämföra med hanen hur han känns under magen och känn sedan på honan, är hon mjukare å har ''svullna'' spenar så diar hon. hehe svårt att förklara
Gi in på min profil
För att se mina kullar.