Kanin iFokus

Kanin

Etikett: sjukdomar
Läst 1099 ggr
tina91
0

kanin slutat röra på sig

Min kanin har legat och sovit ett dygn nu. Han brukar sprattla när man tar upp honom, men nu kan man bära honom hur man vill utan att han reagerar . Vi får stöd mata honom eftersom han inte rör på sig. Vad tror ni det kan vara för fel ? :/

Cireea
4

Ni bör ringa en veterinär

"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Todays fortune: You're shit out of luck

vallhund
0

Kontakta veterinär!

ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.

Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .

Medis på  Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.

tina91
0

#1 ja men det är inget öppet nu eller vet du något som man kan ringa nu ?

VildaVittra
2

Ultuna smådjursklinik har öppet dygnet runt och ger även rådgivning per telefon. 018-67 26 80

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

Paxxie
2

Ganska säker på att Bagarmossen djurklinik har öppen akut linje dygnet runt, 08-505 303 00

Lamina
3

Det kan ju inte vi säga här, det kan ju vara precis vad som helst. Du borde ta honom till veterinären akut. För när ett bytesdjur, som kaniner ju är, visar att det mår dåligt så är det riktigt illa däran. Särskilt när det är så illa som det verkar vara med din kanin.

//Lamina

Before we work on artificial intelligence, why don't we do something about natural stupidity?

[vanilla skye]
0

Låter absolut inte bra! Jag skulle tro att den är döende enligt mina egna erfarenheter så  om jag vore du så skulle jag försöka på något vis få kontakt med en veterinär snarast möjligast! 

Lycka till!

tina91
0

Ringde en smådjursjour i Helsingborg för att få råd, hon sa att det enda man kan göra tills imorgon då jag kan åka in till veterinären är att stödmata honom genom att blöta upp pelletsen, vilket jag har gjort, vilket han nu dricker av från & till. :(. Han tvättar sig själv iallafall fortfarande. Får verkligen hoppas han bättras lite nu när han får i sig vätska o lite fibrer :(

Elisesjolin
1

Berätta sen hur det går, lycka till!

hannis :)
0

hur gammal är kaninen? :/

med vänliga hälsningar Hanna & djuren

tina91
1

Vi var hos veterinären idag och han fick röntgas, dropp & smärtstillande medicin. Hans magsäck var lite svullen och gasig. Vi fick medicin som vi ska stöd-mata honom med, sedan ge honom proviva och ananas via plastspruta. Får hoppas han blir bättre :) Vi skulle åka tillbaka imorgon och ge han dropp igen om han fortfarande matstrejkar efter ett dygn.

tina91
1

#10 han är runt 2 ½-3 år, vet inte exakt då han vart upphittad i en skog av en familj innan vi fick den :p.