kan kaniner få myggbett?
Som rubriken lyder undrar jag om kaniner kan bitas av myggor. Var ute nyss med kaninerna jag fick typ 15 myggbet .
Alltså… Min bror kan inte få myggbett på sina ben för att han har för mycket hår… antar att det är liknande för kaninerna då? 🤪
Ja kaninerna kan få myggbett. Öron och nos brukar vara mest utsatta.
#2 Ja det är klart, öronen är ju jättetunna :(
Är de farligt för dem???
Ja, kaniner kan få myggbett precis som vi kan få och nej det är inte farligt på något vis. Irriterande dock då dom kliar men inte farliga. :)
Ja kaniner kan få myggbett och det kan bli riktigt illa, kanske inte så att dom dör men en av våra kaniner kliade sig så mycket att han tappade päls och han blev slö och det är inte bra för kaniner.
Nu har vi myggnät utanför kaninburarna
(det svart/bruna kladdet är tjärolja där vi satte lite lite där det var som värst och där han inte riktigt kan tvätta sig för det var så illa)
l'm back
Ja, myggbett kan kaniner få. Och öron och nos är det vanligaste ställerna, som #2 också säger. Mina kaniner har det, Mini Hopp har två på öronen och Freja har jag inte tittat än. Men det är inte farligt! :)
Vänliga hälsningar Ellen 

Jag kan lägga till att det är knott och sviarn som också som varit på kaninen i bilderna (Dick) så dom biter också på kaniner
l'm back
Jag tror det beror lite på vilken kanin det är också, precis som att en del människor aldrig verkar få myggbett medan andra blir attackerade så fort de går ut. Har nämligen aldrig sett mer än ett eller två myggbett per sommar på mina kaniner, trots att det är jättemycket mygg här ibland.