Kast. Hane med vilket kön?
Hallå!
Är på spaning efter en till kanin så min hankanin får en polare. Han är inte kastrerad än men kommer snart bli.
Läst att kast. hane + hona är bäst. Men har fått erbjudande att ta hand om en till hane så undrar om det vanligtvis går bra med två kastrerade tillsammans eller satsa på hona.
(Andra tankar är välkomna)
MVH
Hallå! ibland tror folk att mina inlägg inte är seriösa. Det är seriösa inlägg, skulle inte driva med er. Kram
Hona. Betydligt större chans att det fungerar.
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Säger också hona. Det kan fungera med två kastrerade hanar, men chansen är mycket mindre än kastrerad hane + hona..
Har låtit kastrerade hanar träffas ute i stor rasthage några ggr, det har funkat sådär. Men det har alltid fungerat med hane å hona..
Hona! Två kastrerade hanar kan funka, jag har två kastrerade hanar och 3 honor ihop i ett stort hägn och det funkar bra. Men det är väldigt ovanligt att två hanar funkar ihop, så hona är bäst! Ett tips? är också att kastrera den ev. honan, så slipper ni brunst och risken för livmodercancer🙂
/ Angelica
Okej! Hona it is, har spanat ut en passande kandidat på blocket. Hon är nog ganska mycket mindre men spelar ingen roll eller?
De kommer bo i en "vanlig kaninbur" modell större på ben med en ramp ner till en Hage på 170x250cm som vardagsbur. Blir ingen trängselrivalitet eller så då va? Är helt rookie på kaniner… Sen kan de springa fritt på altanen som är ganska stor ibland.
Hallå! ibland tror folk att mina inlägg inte är seriösa. Det är seriösa inlägg, skulle inte driva med er. Kram
Gick snabbt detta, nu är hon här. Fru Kanin! Fjäskade lite med ett maskrosblad vilket uppskattades och en liten äpplekvist som inte föll damen i smaken …än iaf! Längtar efter att lära känna henne! Längtar efter Mr Kanin som bor hos mor tills han är kastrerad och återställd :)