Kanin med ont i magen
Min kanin har avföring som ser ut som kaffe sump med orange vätska. är det farligt?? Detta har aldrig hänt innan Har ingen aning vad jag ska göra ringt veternär råd givning men fick svaret att de ringer upp. Klämt lite på magen men han verkar inte få ont av de. Han fick en del maskrosor igår sköljde av dem innan han fick dem. Annars har han fått den maten han alltid fått. Svara gärna är orolig för honom (min lilla triton) Tack!!
Bloopii
Hur mycket maskrosor gav du honom? Är han van med att få grönt från naturen?
Är magen spänd?
Medarbetare på
Kaninmagazinet.se
Han har fått maskrosor 2 gånger innan han älskar dem, så han fick ganska mycket igår (mer än vanligt). Nej han har aldrig fått grönt från naturen innan. Detta är hans första sommar. Ja magen är spänd inte lika mjuk som den brukar vara. Han visar dock inget tecken på att han har ont han skuttar runt som vanligt.
Bloopii
Är du säker på att det är bajs? Kisset kan färgas av olika föda, och maskrosor kan göra det väldigt orangeaktigt. De kan också kissa "grumligt" när kroppen gör sig av med överskottsmineral. Hur är allmäntillståndet?
Det ser lite diarré aktikt ut. Har du provat ge torrfoder bara och vatten då separat? Min kanin hade samma sak men då hade hon hittat gurka på golvet och de e ju väldigt mycket vatten i det :)
Och mycket Hö såklart! :)
Tack för alla råd han mår nu bra! Fick hö i 2 dagar så ordnade magen sig. Gav lite för stor dos av det goda maskrosorna.
Bloopii