Kanin iFokus

Kanin

Etikett: bur-och-aktivering
Läst 721 ggr
[Linneamattiasson95]
1

lägenhetskanin!

Hur har era kaniner det som bor i lägenhet? :) När och hur ofta får dem vara utomhus? Ni som bor mitt i stan med kaniner var är ni ute med dem? Hur stor yta får dem vara på i lägenheten? Vill någon visa bilder?:)

[Linneamattiasson95]
0

Mina har jag i lägenhet inget aktivt val. Utan tyvärr blev de så. Vill ha gård med stora utrymmen till dem:) men de blir förhoppningsvis snart! Helst hade jag velat att mina tjejer fungera ihop. Men de gör dem inte. Så måste ha galler men dem båda är frigående och har utrymmen att vara på . Tyvärr är vi mitt i stan så finns inga direkta gräs plättar att vara på. Det hade fungerat med mark lägenhet och stor trädgård. Men här jag bor får vi inte använda trädgården och sen är det djur förbud så måste smyga när jag tar ut dem. Så….. är verkligen inte nöjd över hur mina kaniner har det just nu :/

Itchy
0

bor i lägenhet en liten bit utanför stan, och jag tar ut mina för koppelpromenad när vädret är fint och det inte är allt för mycket barn utomhus

annars får de springa löst i lägenheten (övervakat självklart)

You can't spell Bitchy without Itchy

Black Master
0

Jag har nyss köpt en Fransk vädur (11 veckor nu) och han får alltid springa fritt i det kaninsäkrade köket på ca 9 kvm golvyta. Någon timme per dag får han under övervakning springa i resten av lgh utom badummet, då blir det ytterligare ca 20 kvm golvyta - fast han skuttar ju på möblerna också. Sen har jag köpt en utehage på nästan 5,8 kvm som han ska få springa i så ofta som möjligt så fort den har kommit med posten, men det kräver ju min närvaro på den stora gräsmattan på innergården. Just nu går vi koppelprommenader, 1 timme om dagen tycks min livliga lilla kille behöva. Är vädret dåligt åker vi och hälsar på och skuttar i någon zooaffär eller hemma hos någon, för att han ska få utlopp för sin energi. Funderar just nu på vad f-n jag ska hitta på i vinter…!

[Gretajossefina]
0

Jag har två kaniner en på 6 år och en på 5 månader. Dem får röra sig fritt över hela lägenheten förutom i badrummet då jag e orolig för att minstingen ska krypa under. Har även balkongdörren öppen hela tiden och dör ute brukar dem sitta oxå. :) dem får även promenera ute varjedag! Jag tycker att det går superbra! :)

[Gretajossefina]
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Ska försöka vise lite bilder :p

indra-bus
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Vi bor i lägenhet men inte mitt i stan. Pepsi är frigående i lägenheten på dan när vi är hemma. Är ute i koppel nästan varje dag vår sommar o höst.

Jag äter inte mina vänner.  Djur har rättigheter. Djur vill oxå leva.

sfut
0

Mina tre honor går fritt i lägenheten 24/7 men är bannlysta från toan då de inte kan hålla sig från att kissa på badrumsmattan. 

Jag har hägnat in TV-hörnan med kompostgaller och alla tillgängliga sladdar har sladdskydd. 

Sen bor jag inte mitt i stan (många kallar det landet ;)) så jag kan både gå med dem i sele i skogen/på området och sätta upp en Hage åt dem. Jag försöker ta ut dem ett par gånger i veckan nu på sommaren. Men det är väldigt mycket hundar och katter här så jag måste vakta hela tiden de är ute.

Det är svårt att ge bort vänlighet.
Den kommer hela tiden tillbaka till dig.

www.hoppfullt.blogg.se