Kanin iFokus

Kanin

Etikett: beteende-hälsa-och-skötsel
Läst 497 ggr
dizzysister
0

hjälp med för långa klor

Hej, tänkte be om information och tips? på hur man klipper klor på kaniner som är på tok för långa…!?

2 kaniner som inte blivit klippta på ett tag verkar det som… Har ingen aning om när dom blev klippta sist eftersom det inte är mina kaniner… Men klorna helt klart märks det att dom är för långa då dom sticker ut en bra bit och dessutom har börjat "korva" sig lite.

Men vad jag tror så kan man inte klippa dom nu i den längden den ska va direkt va? Utan måste ta lite i taget tills klorna är i rätt längd igen…? Eller är jag helt ute och cyklar?

Tacksam för svar!

tlover
3

Pulpan kan bli för lång på klor som inte klipps nog ofta och eftersom man inte vill klippa i pulpan får man ta lite i taget men klipp ner till just innan pulpan nu och sen klipper du ofta för att få pulpan att dra tillbaka sig.

l'm back

JohannaEkroth
0

Det enda som är är att man ska akta pulpan i klon annars börjar det blöda något otroligt.

Suicide doesn't take away the pain, it gives it to someone else

[Forest]
1

se till att ha blodstopp hemma vissa säger att potatismjöl är lika bra men det tycker inte jag. Klipp lite i taget och klipp gärna varje vecka tills pulpan krupit tillbaka upp.

dizzysister
0

ok de va så ja att klippa ofta tills den ä i rätt längd

Mannez
0

Klipp så långt det går (inte i pulpan givetvis) och sedan fortsätter du lite vecka för vecka så pulpan drar sig tillbaka.

Hälsningar Amanda och kaninerna