Kanin iFokus

Kanin

Etikettköpes-säljes-transport
Läst 2141 ggr
[Alexandralanstrom]
3

(s) kaninungar

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag har 4 kaninungar till salu den 8 maj!

Rasen är Dvärgvädur & hermelin 

Dom finns i Uddevalla

alla ungar är väldig framåt och älskar att utforska!

dom är snälla i hanteringen men vet ju inte hur dom kommer bli när dom kommer in i tonåren :( men tror dem kommer vara väldigt snälla bollar ;)

Om föreldrarna:

Mamman är en positiv och en framåt kanin, hon är lite skygg i hagen/buren men mest framåt.

Hon är en blandras på hermelin & dvärgvädur

hon är i färgen svart övermantlad

Hon hoppar ca. 30-40 cm, lite olika från dag till dag och vilket humör hon är på! 😉

Pappan är en riktig gosig kille som är helt galen i barn!

Små barn kan lätt ta han i en rakbana på höjden 45cm!

Han är en renrasig hermelin i färgen Madagaskar.

han älskar att vara lös och springa på en stor tomt eller en åker.

Han var lite skygg när han var liten men nu älskar han att nån sitter med han och gosar.

om ni undrar nått är det bara att fråga, skriv pm eller komentera i komentarsfältet :)

Här kommer en bild på alla ungar:

[Alexandralanstrom]
1

glömde skriva att dem är utekaniner :)

[Alexandralanstrom]
1

unge nr.1 Namn: Nike Kön: Hane Ålder: 7v 5dagar Färg: Madagaskar brokad? unge nr.2 Namn: Puma Kön: Hoan Ålder:7v 5dagar Färg:? unge nr.3 Namn: Jeffrey Kön: Hona Ålder: 7v 5dagar Färg: havanna unge nr.4 Namn: Converse Kön: Hona Ålder: 7v 5dagar Färg: ?

[Alexandralanstrom]
1

unge nr.1 är brokad Madagaskar*

[Alexandralanstrom]
1

nej men gud.. nu är jag flummig ! ;P unge nr.1 är kanel

[Alexandralanstrom]
1

putt för sötisarna

[Alexandralanstrom]
1
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

putt

[Alexandralanstrom]
1

100 kr st för dem! hämtas omgående!

[neptunens]
15

#7, Varför denna stress? 😕

SötnosenSantos
1

Älskar converse

😍

When life gives you lemons. Make lemonade❤️

[Alexandralanstrom]
0

#8 tyvärr har nova fått en ny kull.. vi vet inte vem som är pappan.. :'( vi ska ta bort dom nya ungarna då nova inte kan gå 2 månader me kaninbebisar igen, hon måste vila upp sig då hon blitt parad ganska länge ( vi hade 2 st kaniner tsm, trodde de va två hanar men de va ju en hane och en hona.. ;) ) #9 ja hon är helt underbar! tyvärr är hon redan tingad men puma finns ju som vit ;)

[Alexandralanstrom]
1

puma är evt. tingad!

[Alexandralanstrom]
1

Converse stannar evt. om 'ägaren' inte hör av sig!

[theaas00]
1

Om ungarna är inavlade är det viktigt att skriva i annonsen!

[Hallons]
9

Varesäg kullen var planerad eller ej ska man inte ha stress med att få de sålda. Du är som ägare skyldig att se till att alla kaninungarna får ett bra hem. Bra hem kan man inte stressa fram. Sedan tror jag inte att du lättare hittar hem åt kaninungarna genom att sänka priset/ha ett så lågt pris. 

lycka till

[theaas00]
1

#14 håller med dig om det, enklare att få oseriösa köper med lågt pris!

Emmetem
1

Finns ungen längst till vänster kvar?

/ Medarbetare på Hermelinkanin iFokus och Lejonkaniner iFokus.

Roshallon
4

#16 Skulle inte du göra dig av med alla kaniner…?

[Alexandralanstrom]
1

#16 havannan menar du? :)

Emmetem
1

#17 Vem har sagt det? O.o Bättre att ta i PM! :)
#18 Nej, första bilden! Den lille kanel-pojken! 🙂

Roshallon
1

#19 Du själv sa det till Annika? Vilket även hon höll med om att du borde göra.

missan´s
1

Vilka underbart vackra och olika färger ungarna fått. Otroligt söta! Man ångrar ju att man inte har mer plats.. ;)

Vänliga hälsningar Ellen GladStjärnor

Emmetem
2

#20 Du kapar tråden. Och nej, det ska jag inte. Jag ska inte starta genbank sa jag - och jag ska inte skaffa fler kaniner än det antalet jag har nu. Det gjorde jag för Annikas, kaninernas och min egen skull. Ingen annans. Det är oavsett mitt eget val. Och vem sa att jag skulle köpa någon kanin? Detta är lagt bakom oss och inget jag tänker ta upp igen då vi redan rett ut det. Vad jag sedan väljer att göra är mitt val, ingen annans. Lågt att kapa någons tråd för något personligt. Dessutom är detta redan löst - så jag tänker helt enkelt gå vidare med mitt liv. En tabbe som sedan åtgärdas ska inte påverka mitt liv. Hade jag inte brytt mig - fine, då hade jag förstått dig. Men fel är till för att repareras vilket jag verkligen försökt att göra mitt bästa för. Så snälla - sluta älta detta och låt mig gå vidare.

Roshallon
2

#22 Nej jag kapar inte tråden för något personligt, tycker bara det är konstigt att du letar efter nya kaniner när det senaste jag hörde var att du skulle sluta med kaniner. Ville bara göra säljaren uppmärksam på det, för kaninens skull.

Japp, kaninerna är avlivade så nu är allting löst! Tjoho. Och åtgärderna fick ju vi stå för själva då du inte tog tag i det från första början och såg till att sköta om dina djur.

Tycker så otroligt synd om Annika som nu måste ge bort sina egna avelsdjur pga detta.

Nog om detta nu.
TS, hoppas du hittar fina hem åt dina gullungar! 🌺

Emmetem
1

#23 Jag letade både transport, gjorde plats här hemma för två burar och betalade tillbaka. Så du kan inte säga att jag inte gjorde något. Dumt att uttala sig om saker man inte vet något om, tex. vad jag gjorde för åtgärder. Vad Annika gjort har jag ingen koll på, men ja, nog om detta nu.

Emmetem
1

#23 Jag letade både transport, gjorde plats här hemma för två burar och betalade tillbaka. Så du kan inte säga att jag inte gjorde något. Dumt att uttala sig om saker man inte vet något om, tex. vad jag gjorde för åtgärder. Vad Annika gjort har jag ingen koll på, men ja, nog om detta nu.

Roshallon
1

#24 Jag skulle må skitkasst om jag skickade tillbaka M i det skicket han var i, så det var därför jag valde att avsluta det hela själv. (Bara det att du kunde skicka iväg dom i det skicket visar ju att du inte brydde dig) MEN det hade ju kunnat undvikas om du hade skött om dom från första början, det är det jag syftar på. Skadan är redan gjord även om du gör plats för nya burar och betalat tillbaka liksom. Det är inte kul att behöva avliva djur ska jag tala om…

Annika ger nu bort minst 2 av sina avelsdjur och kommer troligtvis lägga ner sin uppfödning, bara så du vet.

TS, om du har stamtavla på pappan så kanske du kan luska ut vad det är för färger på ungarna. :)

[Alexandralanstrom]
1

ja Nike och Jeffrey finns kvar! 

#26 vi har härsamsbevis på pappan, men inte dottern, mamman till nova har inget heller tyvärr :(

[Alexandralanstrom]
1

Puma är såld! 

Nu finns Nike och Jeffrey kvar! 

Båda är lika sociala och framåt, när man kommer ut till dem springer de fram och ställer sig upp mot gallret för att bli kliade eller bara för att få uppfärksamhet. 

Jeffrey är en havannafärgad hona

Nike är en Borgogne brokad ( tror ja?)

[Alexandralanstrom]
1

putt

[Alexandralanstrom]
1

putt

[Alexandralanstrom]
1

putt

[Alexandralanstrom]
1

#19 var du intresserad av hanen? honorna hämtas imorgon, mammakaninen är också till salu

chokladtassen
1

Vilka finns kvar??

Checka in @gnagarboden på instagram Skämtar

[Alexandralanstrom]
1

han orangeaktiga och mamman nova :)

Mannez
1

Men så söta, blir inte lite sugen nu. :P

Hälsningar Amanda och kaninerna

[Alexandralanstrom]
1

#35 finns en kvar tillsalu ;) och mammakaninen nova ;)

chokladtassen
1

Attans skulle vara lite snabbare 😃

Checka in @gnagarboden på instagram Skämtar

[Alexandralanstrom]
1

#38 haha ;)

[Alexandralanstrom]
0

Nike är ev. Tingad