Kanin iFokus

Kanin

Etikett: allmänt
Läst 1039 ggr
tussen12
0

Hjälp med burbygge!

Hej! Jag tänkte bygga en 4-fackare, åt alla ev ungar som stannar kvar ett tag. Jag tänkte då ha 150x80 fack, två på bredden och två ovanpå de första. Yttermåtten blir då 300x80. Då undrar jag, om jag bygget denna buren av OBS-skivor, och alla skrivit är 2440 långa och 1197 breda (eller 990 breda) hur många lär jag behöva? Jätte tacksam för svar :)

//Hälsningar Kringlans Kaninuppfödning!

Hemsidan: www.Kringlanskaniner.weebly.com you know my name, not my story 

[Hallons]
0

Följer då jag undrar ingefär samma :)

LovePoppy
0

Lättast är om du ritar upp en rektangel och skriver måtten och ser vilka bitar du får ut av det! :)

tussen12
0

Fattar absolut ingenting om kvm (haha) så därför behöver jag lite hjälp. Men längden blir 150, höjden och bredden 80 cm.

//Hälsningar Kringlans Kaninuppfödning!

Hemsidan: www.Kringlanskaniner.weebly.com you know my name, not my story 

LovePoppy
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Kvadratmeter frågade du väl aldrig om? Men botten blir 1,5*0,8=1,2 kvm om det var det du mena! ;)

Du behöver:

8 st 1500*800  (4 bak, 4 botten)

6 st 800*800 (sidoväggar)

Så om man utgår från min bild behövs 8 st, och då kommer du få bitar över som du kan använda till sitthylla, hus, dörr m.m. :)

[vdotrota]
0

#4 glöm inte bort att räkna bort/ ta med tjockleken på skivorna på vissa bitar. Annars kommer inte hörnen gå ihop :)

[vdotrota]
0

..och tak! :)

LovePoppy
0

Ja precis som #5 säger ;)  Men det handlar om några mm :P

[vdotrota]
0

Jag tycker 1,1 -2,2 cm blir ganska många mm :p

LovePoppy
0

Ja fast om man bara gör på ett ungefär hur många skivor som behövs så tror jag allt det löser sig. Var ju bara på ett ungefär hur många som skulle behövas! ;) Men självklart får man räkna med allt det, men tänkte bara så att ts får något att utgå ifrån ;)

PrinzeZz
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

fast alltså, tre räcker till baksidan

Medarbetare på kaninhoppning.ifokus.se | Rosvalla-katastrofen 20/2 2010 Måne 
Uppfödning av hoppkaniner | Hemsidan | Bloggen |