kaninerna hoppar över till varandra?
Då jag och min sambo har tagit en paus fick jag i tisdags flytta med mina 4 kaniner till stallet där dem nu bor i en hästbox. Jag har en kastrerad och en okastrerad hane samt två honor på nio veckor. Den kastrerade hanen har bott med honorna och den okastrerade själv. Jag delade därför av en tredjedel av boxen med kompostgaller till den okastrerade. Jag har även satt fast pressening från golv till tak så det blivit som en hel vägg. Problemet är väl att dem på något vänster ändå lyckas ta sig in till varandra. Från början var det bara den ena honan som tog sig in till den okastrerade men sedan igår har dem bytt helt. Ungarna i den okastrerades del och han in till den kastrerade. Hur många gånger jag än flyttar dem rätt och tätar väggen så ser det likadant ut efter några minuter. Jag har varit lite rädd för att sätta ihop hanarna innan båda varit kastrerade men det verkar funka relativt bra ändå. Lite tuffsiga i pälsen har dem blivit men inga sår och dem jagar inte varandra utan håller sig mer på varsin kant. Min häst flyttar ut på bete idag så då får jag en stor box till. Det jag funderar på då är om jag skall ha den kastrerade + honorna där, eller hanarna i den och honorna i den andra? Jag känner ändå att det hade varit kul för den okastrerade att ha sällskap om det funkar. Hur stor chans är det att dem rycker ihop ordentligt nu? För nu går dem ju väldigt lugnt tillsammans. Hur hade ni gjort?
I want to take time to remember, cause I always make time to forget. When it usually ends in disaster, I know it's not over yet.