Kanin iFokus

Kanin

Etikettbeteende-hälsa-och-skötsel
Läst 403 ggr
[Niike]
0

Vad gillar din kanin?

Vad gillar din/a kanin/er? Någon speciell mat, grönsak eller frukt? Att skutta i sele eller mysa? :)

Vet inte om det finns någon sån här tråd redan.. Men jag gör en ny iaf :)

[Niike]
0

Niike: Älskar att springa lös eller skutta i selen. Morötter och torkat bröd/knäckebröd är favoritkäket ^^ Han älskar också att springa utanför honornas bur eller rasthage och nosa eller lägga sig där och mysa ;)

Fia: Gillar också att skutta i selen och röra på sig. Men det bästa är nog att vara ute i rasthagen, för på kvällen vill hon inte komma in :P Fia tycker om ris märkte jag häromdagen, men torkat bröd och gräs tackar hon inte heller nej till :)

Alpha: Alpha älskar gräs! Maskrosor, trampört, groblad, "havregräs", klöver .. listan kan bli lång^^ Tycker om att undersöka allt som finns utanför rasthagen, alltså när hon är i selen. Gosar gärna med katten :)

[Niike]
0

putt!

ciss
0

Engla: Skutta i sele, springa lös, vara i hagen, gosa, hoppa, busa, pussas, bli matad. Maskrosblad, torkade maskrosblad, banan, sallad & gurka :)

/ Cissi, medarbetare på Kanin
    www.frihetenskaniner.se

Nicolina
0

Buffen är en riktig "mysa-i-soffan-nin"! Han älskar att få ligga intill mig i soffan på helgerna, gosa ner sig i täcket och att jag klappar hans öron!!

Favvomat är persilja, knäckebröd och russin! Han blir tokig om han inte får sin halva knäckeskiva på morgonen, då kan jag lova att för liv i sin bur utan dess like tills han har fått den!

Vemsan
0

Isfolkets Kittiwake . Skutta omkring ute i sele. Hoppa(max 15cm). Banan. Morot. Knäckebröd. Pussa Findus(katt) xD. Mysa. Ligga på sin sitthylla. Bli fotad. ^^,

Hälsningar Vemsan

soten
0

Soten älskar att slicka sig runt munnen.

Sosso
0

Mina kaniner gillar att mysa, speciellt Putte. Han äter allt han får också. Lisa är mer kräsen och är rätt försiktig om hon får nånting som hon inte brukar äta så ofta.

[Caroline92]
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Ludde älskar att skutta lös i parken ^^ Å sen tycker han att det är sååå kul å springa bort från mig när jag ska fånga in honom xD Å så älskar han morötter oxå ^^

bellz92
0

Maggie älskar gurka och mjölklinser :D <3

KvirrZ
0

Pepsi äälskar mat xD Det är riiktigt mums :)

Isaac är en riktig liten spralleman ^^ Spriinga är urkul :)

- Mvh Emma

Tisdus
0

Peach älskar broccoli, att komma ut och hoppa och att KELA! :D hon är sååå mysig, älskar att bli klappad och pussad på nosen. :)

KajsaM
0

Hampus älskar att skutta och undersöka nya saker. Banan är gott i mat vägen :)

Jojsan
0

Channie: Älskar att skutta och vara i sele. Men oxå att bara ta det lugnt i buren Cool

Cassie: ÄÄÄlskar gräs! Men oxå fullkomligt galen i mat och hö och godis och nästan allt man kan äta xD Sen gillar hon att skutta i hagen, inte lika förtjust i selen ;)

Lippo
0

Hm.. Lippo "älskar" inte precis något speciellt men Molly därimot tuggar i sig det mästa när det gäller mat :P